  • 11. Data: 2014-05-29 10:48:38
    Temat: Re: Co sprawdzić w elektronice Powerbanku
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2014-05-29 10:36, Mario pisze:

    > Twoim znaniem wystarczy przeczytać książkę żeby projektować mosty czy
    > zostać chirurgiem?

    Nie.

  • 12. Data: 2014-05-29 13:19:14
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2014-05-29 01:00, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Zrób fotkę elementu do którego jest opis " widać dziurkę". Generalnie jak tutaj
    zadajesz pytania jakie zadajesz to naprawić możesz tylko fuksem.

    http://s16.postimg.org/jk8sujuvp/IMG_0946.jpg
    http://s16.postimg.org/vxln1gkk5/IMG_0947.jpg

  • 13. Data: 2014-05-29 13:43:13
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-05-29 10:48, hisjusz pisze:

    > Nie.

    To czemu sądzisz, że wystarczy przeczytać książkę, żeby projektować
    urządzenia elektroniczne?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2014-05-29 13:53:10
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2014-05-29 13:19, hisjusz pisze:

    > http://s16.postimg.org/jk8sujuvp/IMG_0946.jpg
    > http://s16.postimg.org/vxln1gkk5/IMG_0947.jpg

    http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/1401
    13/AVICTEK/1AM.html

  • 15. Data: 2014-05-29 14:52:52
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2014-05-29 13:43, Mario pisze:

    > To czemu sądzisz, że wystarczy przeczytać książkę, żeby projektować
    > urządzenia elektroniczne?

    Bo mnie interesuje wąski temat.

  • 16. Data: 2014-05-29 15:59:57
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-05-29 14:52, hisjusz pisze:

    > Bo mnie interesuje wąski temat.

    Ale to nie jest wąski temat. Nie wystarczy wąski fragmencik wiedzy z
    elektroniki. Aby usuwać wyrostek robaczkowy nie wystarczy poznać z
    książki wąski fragmencik wiedzy medycznej.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2014-05-29 16:08:32
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2014-05-29 15:59, Mario pisze:

    > Ale to nie jest wąski temat. Nie wystarczy wąski fragmencik wiedzy z
    > elektroniki. Aby usuwać wyrostek robaczkowy nie wystarczy poznać z
    > książki wąski fragmencik wiedzy medycznej.

    Czas leci a mi wiedzy nie przybywa. Czy możesz mi polecić co powinienem
    poczytać. Jak odrobię zadanie domowe i wtedy wydasz mi kolejne zadanie,
    co ty na to?

  • 18. Data: 2014-05-29 17:25:56
    Od: Mario <m...@...pl>

    On 2014-05-29 16:08, hisjusz wrote:

    > Czas leci a mi wiedzy nie przybywa. Czy możesz mi polecić co powinienem
    > poczytać. Jak odrobię zadanie domowe i wtedy wydasz mi kolejne zadanie,
    > co ty na to?

    Poddaję się. Próbowałem ci wyjaśnić, że nie da się nauczyć kawałka
    elektroniki. Trzeba zacząć od oślej łączki. Interesujesz się
    elektroniką to zacznij od Sztuki Elektroniki Horowitza. Ale elektronika
    to nie samo czytanie książek tylko też próby konstruowania i
    uruchamiania różnych układów. Najpierw najprostszych.
    Dla mnie EOT.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2014-05-30 12:07:52
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

> [...]
    > to nie samo czytanie książek tylko też próby konstruowania i
    > uruchamiania różnych układów. Najpierw najprostszych.

    Mario to może droga klocków lego. Gdzie znajdę sensowne gotowe moduły z
    których mógł bym złożyć power bank?

  • 20. Data: 2014-06-04 17:01:12
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 05/29/2014 10:18 AM, hisjusz wrote:
    > Najbardziej mi potrzeba do telefonu, takiego żebym co najmniej cały
    > dzień mógł z gpsem przemieszczać się po mieście.

    Jeżeli tylko telefon, to kilka opcji:
    1. Kilka ogniw li-ion równolegle, Na ebay-u wpisujesz 'boost 5v' i za $2
    z przesyłką masz przetwornicę z wyjściem usb. Do tego podobne moduły w
    podobnej cenie jako ładowarka z usb lub dowolnego innego napięcia.
    2. Jak masz 2-6 ogniw li-ion w szereg i ładowarkę do tego, to kupujesz
    gotowego 'dynksa':
    https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__42769__H
    obbyking_2_6S_Lipo_to_USB_Charging_Adapter_and_Cell_
    Checker_EU_Warehouse_.html
    (cena w rzeczywistości, to $9). Ma on zaletę, że jeżeli którakolwiek
    cela zejdzie poniżej bezpiecznej wartości, to odcina odbiornik prądu.
    3. Jak masz 3 ogniwa w szereg (lub 2x3 itp), to możesz użyć akcesoriów
    do samochodu. Każda ładowarka samochodowa na tym pójdzie. Pozostaje Ci
    tylko problem ładowania i pilnowania, żeby nie wydoić akumulatorów do zera.

    Generalnie są 2 osobne rzeczy: ładowanie i rozładowanie.

    > W tej płytce podobała
    > mi się możliwość zmiany napięcia wyjściowego przez co można było zasilić
    > np wkrętarkę.

    Bezpośrednio czy tylko jako ładowarka?

    > Układ był samo wystarczalny więc nie trzeba było żadnych
    > ba lancerów do ogniw, samo się ładowało, świeciło że naładowane.
    > Długo trzymało.

    Zawsze możesz kupić nowy na jakimś ebayu czy aliexpress. Czasem wychodzi
    taniej. I dokupić normalne prawdziwe ogniwa np. Samsunga. Wtedy będzie
    trzymać długo.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg