  • Data: 2004-01-31 21:17:28
    Temat: Re: Co wy na to?
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba podpisana jako Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> w artykule
    <news:2n7jz82au9.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl> pisze:

    > Czy w ogole trzeba szukac dziur?

    Nie miałem na myśli wyłącznie dosłownych dziur w programach, ale i w
    świadomości, chociaż...

    > Jesli wirus przychodzi jako zalacznik
    > .zip zawierajacy plik .exe, i do tego nie doklada zadnego skryptu
    > wykorzystujacego bugi OE, tylko po prostu liczy na to, ze luser
    > kliknie "rozpakuj" i "uruchom" - i biedna ofiara klika...

    W tym przypadku jednak jest dziura-niedziura w GUI, bo to exe w nazwie
    jest po baaaaardzo wielu spacjach i pełna nazwa pliku nie mieści się w
    polu na nią przeznaczonym. Końcowego exe nie widać mimo wyłączenia
    ukrywania znanych rozszerzeń. Dobrze przemyślane GUI podawałoby nazwę z
    ostatnimi znakami po wielokropku, np.:
    myphoto.jpg ... .exe

    > No to co tu jeszcze do tego dodac?

    Dodać oszustwo: Plik exe ma ikonę, jaka jest w WinXP przypisana plikowi
    JPG. Użytkownik klika na rozpakowany plik w przeświadczeniu, że jest to
    obrazek z panienką.
    To jest ten sam sposób myślenia, który objawia się w czytaniu wszystkich
    maili ze spamem, zaś twórcy ostatnich wirusów są chyba po kursach
    spamerskiego marketingu.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)
    Harbour - 32-bitowy kompilator Clippera - już v.0.43 free software