  • 1. Data: 2014-03-04 12:21:32
    Temat: Co zamiast Pentium D
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Znajomemu padła płyta pod Pentium D 3.0GHz. Reanimacja nic nie dała
    (wymienione kondensatory), więc postanowił coś zmienić. Co byście
    zaproponowali (płyta, procesor, pamięć) dla człowieka, który korzysta
    głównie z poczty, trochę z przeglądarki, czasem córka odtworzy sobie
    jakiś film? Osobiście zalecałem jakiś poleasingowy sprzęt z gwarancją,
    ale uparł się na nowe części.

    Maciek

  • 2. Data: 2014-03-04 12:32:47
    Temat: Re: Co zamiast Pentium D
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-03-04 12:21, Maciek pisze:
> [...]
    > głównie z poczty, trochę z przeglądarki, czasem córka odtworzy sobie
    > jakiś film? Osobiście zalecałem jakiś poleasingowy sprzęt z gwarancją,
    Zapomniałem! Dobrze by było, gdyby płyta miała zintegrowaną kartę
    graficzną i umożliwiała instalację Windows XP.

    Maciek

  • 3. Data: 2014-03-04 12:36:04
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Maciek nabazgrał(a):

    > Zapomniałem! Dobrze by było, gdyby płyta miała zintegrowaną kartę
    > graficzną i umożliwiała instalację Windows XP.

    Do póki nie napisałeś Win bo bym polecił tablet ...

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 4. Data: 2014-03-04 12:38:23
    Od: "SP1H" <...@p...pl>

    > Osobiście zalecałem jakiś poleasingowy sprzęt z gwarancją,
    > ale uparł się na nowe części.

    Do ww zastosowań również brałbym jakiegoś poleasingowca z C2D za ~400

    Jeśli gość chce nowy sprzęt, to nada się praktycznie wszystko.
    A jaki jest budżet?

  • 5. Data: 2014-03-04 16:09:46
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > głównie z poczty, trochę z przeglądarki, czasem córka odtworzy sobie
    > jakiś film? Osobiście zalecałem jakiś poleasingowy sprzęt z gwarancją,
    Do takich celów - cokolwiek, wystarczy najprostszy procek intela na
    s1150 ze zintegrowaną grafiką w procesorze, i płyta do tego.
    "możliwość zainstalowania XP" jest realnie na wszystkim, tylko sam
    producent płyty może nie dawać driverów - wystarczy poszukać, i się
    znajdzie do wszystkiego (grafika, sieć, muzyka, sata itp). Czasem dużo
    łatwiej jest, gdy się przełączy dysk sata w tryb ide/zwykły (bez ahci
    itp), wtedy nie ma problemów z dyskietką fdd z "sterownikami F6" do
    instalacji systemu.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2014-03-04 17:02:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-03-04 12:32, Użytkownik Maciek napisał:

    > Zapomniałem! Dobrze by było, gdyby płyta miała zintegrowaną kartę
    > graficzną i umożliwiała instalację Windows XP.

    Mimo wszystko jakiś polizingowy bo będzie miał dostęp do
    sterowników dla XP.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2014-03-04 17:17:48
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *Maciek* wdusil[a] knefle:

> [...]
    >głównie z poczty, trochę z przeglądarki, czasem córka odtworzy sobie
    >jakiś film? Osobiście zalecałem jakiś poleasingowy sprzęt z gwarancją,

    Najtaniej to nowa plyta z della GX620, ponizej 80zl.

  • 8. Data: 2014-03-04 19:44:47
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał:

    > Zapomniałem! Dobrze by było, gdyby płyta miała zintegrowaną kartę
    > graficzną

    Dlaczego dobrze? Płyty pod Pentium mają przeważnie grafikę Intela, do której
    są fatalne sterowniki. Jeśli chemy odtwarzać filmy to potrzebna jest
    nakładka video do regulacji jasności, kontraasu i nasycenia. Jak do tej pory
    najlepsze stery do tych celów miały karty nVidia. Szczególnie te nieco
    starsze na AGP, które miały nawet regulację odcienia. Intel w tym zakresie
    jest do d...

    Pzdr

  • 9. Data: 2014-03-04 20:40:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-04 17:02, RadoslawF pisze:

    > Mimo wszystko jakiś polizingowy bo będzie miał dostęp do
    > sterowników dla XP.

    Dlaczego polizingowy?
    Niedrogie coś na intelu serii B75 pod podstawkę 1155 (np. **MSI
    B75MA-P33 czy GIGABYTE GA-B75M-D2V), do tego Celeron G1610 (z wbudowaną
    grafiką), 4GB RAM, i ma komplet za niecałe 500zł oraz sterowniki do XP

    Sam podobne coś składałem wczoraj bo potrzebowałem WinXP oraz 3x PCI.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2014-03-04 20:42:36
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-03-04 19:44, Kamil pisze:
> [...]
    jakiś film?"

    > Dlaczego dobrze? Płyty pod Pentium mają przeważnie grafikę Intela, do której
    I mówisz, że do tych celów i o takiej wydajności są potrzebne inne zew.
    karty grafiki? :)))