-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Date: Sun, 07 Nov 2010 15:54:43 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 26
Message-ID: <ib6egc$3m2$1@inews.gazeta.pl>
References: <ib5omg$fv8$1@usenet.news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: 193.107.248.2
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1289141580 3778 193.107.248.2 (7 Nov 2010 14:53:00 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Nov 2010 14:53:00 +0000 (UTC)
X-User: ziwk
In-Reply-To: <ib5omg$fv8$1@usenet.news.interia.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
Thunderbird/3.1.6
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2323976
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-11-07 09:40, Endriu pisze:
> Stad te? dalsze pytania - czy znajdzie sie jaki? grupowy szpec który poda
> zalety/wady uk?adu Common Rail wzgledem Pompowtrysków (oprócz tego, iz
> iglica w pompowtryskach jest sterwoana mechanicznie).
Zalety CR
- Możliwość bardziej subtelnego kształtowania przebiegu spalania
wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),
dotrysk redukujący tlenki azotu i czasem uruchamiany końcowy podnoszący
temperaturę spalin aby wypalić sadze z filtra cząstek stałych.
Dzięki temu silnik ma łagodniejszą pracę, i jest bardziej elastyczny.
- mniejsze obciążenia dynamiczne dla układu rozrządu napędzającego pompę
WC w porównaniu z napędem pompowtryskiwaczy.
Tolerancja na marne paliwo - podobna.
Wrażliwość na marną obsługę - podobna.
> To auta z silnikami sterowanymi uk?adem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
> maj? auta na pompowtryskach).
Pompowtryski TDI
Cała reszta oznaczeń z (TDI włącznie) to Common Rail - mówię o obecnych
nowych silnikach.
--
Wojciech Smagowicz
Następne wpisy z tego wątku
- 07.11.10 15:57 Waldek Godel
- 07.11.10 16:09 J.F.
- 07.11.10 16:10 J.F.
- 07.11.10 16:12 Waldek Godel
- 07.11.10 16:34 J.F.
- 07.11.10 17:11 Bugatti
- 07.11.10 17:38 Bugatti
- 07.11.10 18:01 Przembo
- 07.11.10 18:18 Bugatti
- 07.11.10 18:42 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 07.11.10 19:53 Przembo
- 07.11.10 20:08 Karolek
- 07.11.10 20:15 Karolek
- 07.11.10 20:27 Endriu
- 07.11.10 20:36 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław