    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czarne chmury nad fotowoltaiką #37c3
    Date: Tue, 23 Jan 2024 15:46:25 +0100

    On 23/01/2024 14:31, SW3 wrote:
    > Jest pewna różnica między brakiem internetu nawet w tysiącach domów (i
    > to nie całkowitym bo zostaje mobilny) a blackoutem.

    To powoli coraz mniej prawda, od czasu pandemii problem wyłaczenia
    internetu spowoduje paraliż gospodarki w stopniu bolesnym (znaczna część
    pracowników pozostała na zdalnej pracy, często nie mają gdzie wrócić).

    O ile na brak prądu mogę jakoś zareagowac, jako przeciętny obywatel mam
    szansę odpalic generator, to na brak internetu coraz mniej da się
    poradzić jako szary tumanista.

    To kwestia oczywisćie priorytetów, producent taboretów będzie bardziej
    wystraszony brakiem prądu, ale już producent programów do fakturowania
    bardziej brakiem internetu.

    Rzecz w tym, że fotowoltaika tu niewiele winna. Winne głównie radosne
    podpinanie wszystkiego co się rusza pod internety. Postuluje, aby tego
    nie robić. I wliczyć w to wszystko: routery, falowniki, pociągi, lodówki.