  • Data: 2015-01-19 10:23:24
    Temat: Re: Czas w sieciach gsm 2G
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    news:almarsoft.2726558747906660470@news.neostrada.pl
    > Czy sieć 2G (lub 3G) przesyła dostępny dla TE timestamp lokalnego czasu i
    > daty? Skoro tak, to dlaczego w starszych telefonach gdy telefon był bez
    > baterii to po jej włożeniu i włączeniu telefonu zawsze trzeba.było
    > ustawiać zegar i datę? Nie było opcji automatycznego ustawiania czasu.
    > Teraz w smartfonach to jest ale czy czasem smartfon nie korzysta z ntp?
    > Mam taką zagwozdkę: jak dotąd używałem telefonów jako modułów gsm (te co
    > mają uart wystawiony na złączu ładowania np. ericsson t68i). Datę i czas
    > pobierałem sobie z telefonu (at+clc), fakt że na początku w telefonie ten
> [...]

    O ile pamiętam to Nokia 6200i pobierała czas z GSM. Nawet jak miała
    ustawiony niewłasciwy, to pytała się czy uaktualnić. Więc ten czas jest
    jakoś rozgłaszany.
    Nie działała automatyczna zmiana czasu letni/zimowy. Albo trzeba było
    ręcznie zmienić albo wyjąć baterię do zresetowania zegarka i wtedy pobierała
    juz prawidłowy czas.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba