    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 21 Oct 2018 12:40:38 +0200

    Dnia Sun, 21 Oct 2018 09:35:20 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Ciekawi mnie, jaki długo sprawnie działają akumulatory silników hybrydowych.

    W starych Priusach i Civicach z doświadczeń użytkowników wychodzi że po
    10-ciu latach lub 200kkm bateria może już nie dawać rady (ale to były
    ogniwa NiMH).
    Tam gdzie baterie są litowe (w nowych samochodach), tam póki co uchodzą za
    trwalsze niż reszta samochodu (no i nie są też w użytku wystarczająco długo
    żeby mieć dobry obraz jak to będzie wyglądać po kilkunastu latach
    eksploatacji).

    > Jakie są ryzyka przy kupnie używanej hybrydy?
    > Czy akumulatory da się w rozsądnej cenie wymienić?

    Litowe raz że będą bardzo drogie, a dwa że podobno się nie zużywają więc
    nie ma potrzeby.

    Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to
    też regenrują (nie są to typowe ogniwa), ale ceny nie wydają się warte
    takiej inwestycji w samochód który już jest wart niewiele, a i bez baterii
    nadal jeździ.
    Spotkałem się z takim twierdzeniem (które nie wydaje się być pozbawione
    sensu), że jak w starej hybrydzie pada bateria, to większe oszczędności
    przy niższych nakładach osiągniesz zakładając LPG niż wymieniając baterię
    ;)