    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 9 Mar 2013 10:56:26 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Czegoś takiego jeszcze nie widziałem

    On Fri, 8 Mar 2013, mk4 wrote:

    > Oczywiscie, ze jest ale to nie oznacza, ze od razu trzeba podejmowac kroki
    > celem jego redukcji. To jest wlasnie objaw dzialania zachowawczego.

    Zgoda.

    [...]
    > Chodzi o to, ze zamiast wpajac wlasciwe zachowania na drodze promuje sie
    > bezmyslnosc wprowadzajac infrastrukture, ktora wymusza pewne zachowanie.

    Cały wątek jest zdaje się o tym, że *nie* wymusza.
    I teraz jest poważny problem - co zrobić, aby kierowcy nie próbowali
    podejmować wyprzedzania na widok włączonego migacza, co robić aby
    sobie przyswoili że migacz służy do sygnalizacji ZAMIARU, skoro
    nawet fizyczna przeszkoda ich nie powstrzymuje bo przecież "spieszy
    się".

    > Trudno powiedziec kto sprawia wieksze zagrozenie - zmeczony jazda (bo sie nie
    > da wyprzedzic normalnie i jechac sobie spokojnie koncentrujac sie na drodze
    > zamiast na szukaniu gdzie uda sie zmiescic zeby wyprzedzic), rozzloszony
    > i sfrustrowany kierowca czy dobrze oznakowane skrzyzowanie bez cyrku w postaci
    > wysepek (tam, gdzie naprawde jest to zbedne).

    Akurat jestem przeciwko "wysepkologii" (z prostego powodu - mocno kłócą
    się z nieutrudnianiem jazdy przez rowerzystów), pytaniem jest czy ten
    "koncentrujący się na drodze" co do zasady zechce niewyprzedzać na
    skrzyżowaniu tak sam z siebie :]

    pzdr, Gotfryd