  • Data: 2015-03-30 14:55:02
    Temat: Re: Czemu przebiło mi mosfeta?
    Od: EM <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-03-19 o 21:40, Gof pisze:
    > Hej,

    > Datasheet podaje dla tego tranzystora Vgss
    > maksymalnie +/- 20V, tyle na pewno nie miałem w instalacji, bo niby skąd,
    > od rozrusznika tak by skoczyło i akumulator by nie wygładził (niby jest
    > jakaś impedancja kabli...)? Może przebił go za duży prąd ładujący bramkę
    > (bo R5 za mały)?

    Normy na badania sprzętów automotive są bardzo wysokie. Sygnały jakie
    muszą wytrzymać wejścia są bardzo różne. Wyobraź sobie prosta sytuację.
    Do IGN masz podpięta pompę paliwa (ja w moto mam) i nie ma tam za dużo
    innych obciążeń. Rozłączamy stacyjką i tam mamy piękne przepięcie. Obwód
    akumulatora jest odłączony przecież od tego obwodu.

    Tak na szybko zobacz figure 3a:
    http://www.eletimes.com/design/automotive-circuit-pr
    otection-using-littelfuse-automotive-tvs-diodes/

    Pozdr
    EM