  • Data: 2018-04-03 19:29:16
    Temat: Re: Czemu przebiło triaka?
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.04.2018 o 18:24, Piotr Gałka pisze:

    > Moim zdaniem ten układ nie przetrzymałby testu surge (EN 61000-4-5).
    > Test ten ma symulować przepięcia jakie zdarzają się w sieci
    > energetycznej, między innymi na skutek wyładowań atmosferycznych (nawet
    > jak burza jest tak daleko, że jaj nie słychać).
    >
    > Dla zasilania AC (notatki sprzed 10 lat - nie wiem, czy coś się nie
    > zmieniło) powinno się testować impulsem 2kV (line-GND) i 1kV
    > (line-line). Impuls testujący ma 50us i impedancję rzędu chyba 1om.
    >
    > Koniecznie zaprojektuj wejście tak, aby taki impuls był dla niego
    > niegroźny (w każdym stanie urządzenia), a potem dopiero szukaj dalej.
> [...]

    Ja obstawiam przegrzanie triaka.
    Triak wcale się tak bardzo nie boi przepięć. Najwyżej się włączy. Co
    prawda nie lubi zbyt szybkiego narastania prądu. Obciążalność na
    przetężenia tez ma bardzo solidną. No chyba, że właśnie optotriak się
    załączył w dowolnym momencie, to bramka dostanie spory impuls. Ale to
    też pewnie przetrwa.
    W każdym razie triak tutaj raczej 12-16A powinien być + dopasowany radiator.

    Pozdrawiam
    EdiM