    From: "P.B." <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
    Date: Wed, 8 Oct 2014 20:33:30 +0200

    Dnia Wed, 08 Oct 2014 20:10:54 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > W niektórych samochodach są jakieś klapki które po otwarciu pozwalają
    > zajrzeć i ocenić grubość okładziny sprzęgła.

    Klapka to jedna z możliwości. W niektórych samochodach można też obmacać
    dwumasę przez dziurę powstałą po wyjęciu rozrusznika. Tyle, że wiele to nie
    da: przy przebiegu 160 tys. to co najwyżej można stwierdzić, że "jeszcze
    trochę pojeździ" albo "złom do natychmiastowej wymiany". Nikt nie powie ile
    to jeszcze wytrzyma, bo nie wie czy samochód będzie jeździł w trasach z
    dużą stałą prędkością, czy będzie piłowany w mieście przez fana wyścigów od
    świateł do świateł na niskich obrotach, ale za to z gazem w podłodze.
    BTW słyszałem ostatnio, że w Focusach 1,8TD zabójcą dwumasy był rozrusznik.
    To może mieć sens, bo z 1.8TD i 1.8TDCI było kilka kombinacji rozruszników
    i kół dwumasowych o różnej liczbie zębów.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek