  • 21. Data: 2010-12-27 16:31:21
    Temat: Re: Czy UPSy z firmy APC ładują aku do 14,4V?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello 4CX250,

    > Stanie się jak najbardziej. Już wymieniałem w elektromanie takiego LMa co
    > własnie z portek wyskoczył po próbach ładowania większego zewnętrznego
    > akumulatora.
    > Po prostu radiator na nim założony nie wystarcza do odprowadzenia ciepła z
    > ładowania większym prądem ponadnorlatywnego akumulatora.

    Straszne bzdury piszesz. Rezystancja wewnętrzna akumulatora jest tak
    mała, że nie ma istotnej zależności pomiędzy działaniem ograniczenia
    prądowego od pojemności akumulatora.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2010-12-27 16:32:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello VSS,

    > W wiadomości:3...@p...pl,
    > RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> nastukał:

    > aby miesciły się w obudowie, w moim ups 700 jest miejsce na dwa kolejne aku
    > 7Ah, jednego 17Ah nie wsadzę. stawianie aku obok ups'a lekko tchnie biedą.

    Wstaw dwa 12Ah zamiast dwóch 7Ah - mają odpowiednie wymiary.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2010-12-27 16:33:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello 4CX250,

    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Nie.

    Bo?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2010-12-27 16:34:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello BartekK,

    [...]

    > On jest przeważnie bardzo kiepsko (wcale?) chłodzony, i ogranicza prąd
    > (wyłącza się) z przegrzania, pracuje jak bezpiecznik PTC ;)

    To wytłumacz mi, dlaczego moje stare Backi nie mają takich problemów z
    wielkimi akumulatorami?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 25. Data: 2010-12-27 16:57:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message
    > No dobra, zapomniałem, że Chińczycy robią taką jakość jaką importer chce.
    > A importer jak może to skąpi w sprzęcie za 500 zł 1 zł na radiator.
    >
    > Niemniej przy wstawianiu większego akumulatora można za 5 zł
    > w detalu radiatorek kupić ;)

    Nie widzę na płytce żadnego LM317... :-)
    W obudowie TO220 jest tam TL780-15C, co trochę dziwi, bo 15V to dużo.

    Ciężko będzie nasunąć na niego jakiś radiator bo jest mocno upchany
    między inne komponenty, kable z quick-connectors.
    Pozostałoby go wylutować i przedłużyć druciki montując go
    z radiatorem w innym miejscu obudowy, ale nie wiem czy warto,
    bo UPS naładował większą baterię 7,2Ah bez większych problemów.
    Fakt, był ciepły, ale nie widziałem dymu ;-)

    Oprócz niego, w TO220 są tam dwa MOSFETy IRF1010E na solidnych
    bloczkach aluminiowych (każdy na swoim), domyślam się że to klucze
    przetwornicy są bo obok trafa są, i jeden MOSFET bez radiatora IRFZ46N.

    Swoją drogą, jak się przyglądam z bliska tej płytce wyjętej z obudowy
    to widzę tam na warstwie sitodruku napisy sugerujące że ta sama płytka
    używana jest w 350VA i 500VA... Jest np. napis, że w modelu 350VA
    jest wlutowany jeden bezpiecznik 40A/32V a w modelu 500VA jest tam
    dwa wlutowane równolegle 30A/32V (takie samochodowe). Oprócz tego
    na 28-pinowej kostce sterownika Motoroli jest napis BE350U/BE500U. Ktoś się
    orientuje jakie inne komponenty ulegają zmianie pomiędzy 3500VA a 500VA?

    p.s. płytka jest z 2002 roku... ale ten czas leci!

  • 26. Data: 2010-12-27 17:17:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message
> [...]

    Co to znaczy "poprawnie"? :-)

    > Wstaw dwa 12Ah zamiast dwóch 7Ah - mają odpowiednie wymiary.

    Dwa 12Ah zamiast dwóch 7Ah?? Większe aku ma ten sam rozmiar co mniejszy?
    Mój aku 7,2Ah ma wymiary w calach 4x2,5x6". Robią 12Ah w takich rozmiarach?

  • 27. Data: 2010-12-27 18:45:31
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    do twórcy wątku. ja mam smart1000 i zamiast 2x12Ah mam 2x20Ah już drugi
    raz. tzn tandetne akumulatory padają po 2- 3 latach. szczerze odracam
    vipowy i inne wynazaki

    > RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Jakie w tym ryzyko? Używałem przez lata starego BackUPS 400 z
    > akumulatorem samochodowym 72Ah,
    ja chce wstawić do (mechanicznie to ponad) ups apc 1000, 2x34Ah - teraz
    na promocji w norauto. pociagnie bez przeróbek? obciążenie to zwykły
    komp - maks400W i czasami ( raz w roku) piec CO na gaz, ale elektronika
    i pompa wody na prąd - razem tak ze 100W

    ToMasz

    PS
    jak bym sie zdecydował jednak akumulatory trzymac w piwnicy, i pociagnąć
    kabelki na te 24V to jakie by musiały być grube, zeby mu krzywdy przy
    200, maks 300W nie zrobić?

  • 28. Data: 2010-12-27 18:54:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ToMasz,

> [...]
    > komp - maks400W i czasami ( raz w roku) piec CO na gaz, ale elektronika
    > i pompa wody na prąd - razem tak ze 100W

    Nie mam doświadczenia, jak reagują Smarty na większe akumulatory - nie
    wiem, czy nie są "za mądre"...

    > PS
    > jak bym sie zdecydował jednak akumulatory trzymac w piwnicy, i pociagnąć
    > kabelki na te 24V to jakie by musiały być grube, zeby mu krzywdy przy
    > 200, maks 300W nie zrobić?

    To bardzo zły pomysł. Lepiej w piwnicy zostaw całego UPSa z
    akumulatorami a ciągnij 230V tam i z powrotem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 29. Data: 2010-12-27 19:24:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > To bardzo zły pomysł. Lepiej w piwnicy zostaw całego UPSa z
    > akumulatorami a ciągnij 230V tam i z powrotem.

    Zgadzam się w 100% - lepiej ciągnąć kablami te 300W ~= 460VA
    czyli jakieś 2A niż 20A lub więcej na 24Voltach. Straty mniejsze!

  • 30. Data: 2010-12-27 19:31:04
    Od: BartekK <s...@N...org>

    > To wytłumacz mi, dlaczego moje stare Backi nie mają takich problemów z
    > wielkimi akumulatorami?
    Po pierwsze nie twierdzę że to _musi_ wygenerować problem, zwłaszcza w
    jakimś lepszym upsie, wręcz sam raczej nie spotkałem się z problemem z
    większymi aku, a stosowałem przeróżne, włącznie z 2x 100Ah do upsa który
    miał fabrycznie 2x 12Ah (smart1000inet).
    Po drugie Back to się domyślam że chodzi o APC Back Ups, a te (choć z
    najtańszej serii apc) to jednak porządne sprzęty przez inżynierów
    projektowane, a nie ever/pentagram/noname projektowane przez chińskich
    księgowych.
    Po trzecie - pisałem tylko o mechanizmie ewentualnego uszkadzenia się
    układu ładowania zrobionego w prehistoryczny sposób na LM317. I dążyłem
    do tego, by wykazać że "większy aku nie spowoduje ustawienia 100A prądu
    ładowania"...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173