    From: Tatanka <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
    Date: Thu, 29 Jul 2010 05:38:06 -0700 (PDT)

    On 29 Lip, 14:10, WW <w...@v...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Mam automat DSG.
    > Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.
    >
    > Pozdrawiam
    > WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    > Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

    Móc pewnie możesz ale to jeden z najgłupszych pomysłów na jakie można
    wpaść.

    1. Poczytaj troche o automatach
    2. Dowiesz sie ze to glupi pomysl, bo psujesz skrzynie
    3. Po jaka cholere - nie po to sie kupuje automat (czy tez DSG, ktore
    w sumie automatem nie jest) zeby wajchować.
    4. Kazdy automat/DSG jest tak zaprojektowany zeby stac na swiatlach na
    hamulcu, nie przekladając wajchy
    5. Tej wajchy nie wolno Ci dotykac jak auto jedzie, z wyjatkiem
    przerzucania z D na S lub odwrotnie - poczytaj instruckje.
    6. W kazdym chyba automacie nie wolno przekladac wajchy w czasie jazdy
    z wyjątkiem pozycji od D w dół, w górę nigdy - czasem jedno
    przełozenie (na R na przyklad) i zegnasz sie ze skrzynia.
    7. N w automatach jest luzem w zasadzie awaryjnym - zeby auto
    przepchnac kawalek, przeholowac na male odleglosci (szczegoly w
    instrukcji), wciagnac na lawete.
    8. Najwazniejsze - a moze poczytaj instrukcje obslugi? W salonie przy
    odbiorze nie powiedzieli jak sie jezdzi?

    Ostatnio jechałem z taksiarzem, który na każdych swiatlach przerzucal
    na N (ale przekladał juz stojąc!) - nie wiem po co, moze zarówki stopu
    oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-)