  • 1. Data: 2010-07-29 14:10:20
    Temat: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Mam automat DSG.
    Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 2. Data: 2010-07-29 14:33:10
    Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
    Od: krz <a...@g...pl>

    WW wrote:
> [...]
    >

    > Pozdrawiam
    > WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    > Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

    Po co?

  • 3. Data: 2010-07-29 14:38:06
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 29 Lip, 14:10, WW <w...@v...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    > Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

    Móc pewnie możesz ale to jeden z najgłupszych pomysłów na jakie można
    wpaść.

    1. Poczytaj troche o automatach
    2. Dowiesz sie ze to glupi pomysl, bo psujesz skrzynie
    3. Po jaka cholere - nie po to sie kupuje automat (czy tez DSG, ktore
    w sumie automatem nie jest) zeby wajchować.
    4. Kazdy automat/DSG jest tak zaprojektowany zeby stac na swiatlach na
    hamulcu, nie przekladając wajchy
    5. Tej wajchy nie wolno Ci dotykac jak auto jedzie, z wyjatkiem
    przerzucania z D na S lub odwrotnie - poczytaj instruckje.
    6. W kazdym chyba automacie nie wolno przekladac wajchy w czasie jazdy
    z wyjątkiem pozycji od D w dół, w górę nigdy - czasem jedno
    przełozenie (na R na przyklad) i zegnasz sie ze skrzynia.
    7. N w automatach jest luzem w zasadzie awaryjnym - zeby auto
    przepchnac kawalek, przeholowac na male odleglosci (szczegoly w
    instrukcji), wciagnac na lawete.
    8. Najwazniejsze - a moze poczytaj instrukcje obslugi? W salonie przy
    odbiorze nie powiedzieli jak sie jezdzi?

    Ostatnio jechałem z taksiarzem, który na każdych swiatlach przerzucal
    na N (ale przekladał juz stojąc!) - nie wiem po co, moze zarówki stopu
    oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-)

  • 4. Data: 2010-07-29 14:41:10
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    W dniu 2010-07-29 14:33, krz pisze:

    > Po co?

    To samo pytanie chciałem zadać.

  • 5. Data: 2010-07-29 14:43:31
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    W dniu 2010-07-29 14:38, Tatanka pisze:

    > Ostatnio jechałem z taksiarzem, który na każdych swiatlach przerzucal
    > na N (ale przekladał juz stojąc!) - nie wiem po co, moze zarówki stopu
    > oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-)

    Nie chciało mu się nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robię jak stoję na
    jakimś wahadełku.

  • 6. Data: 2010-07-29 14:53:23
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 29 Lip, 14:43, CUT_INZ <C...@C...pl> wrote:

    > Nie chciało mu się nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robię jak stoję na
    > jakimś wahadełku.

    A nie mozesz na D ręcznego zaciągnąc?
    Pytam serio - nie wiem.

  • 7. Data: 2010-07-29 15:08:56
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-07-29 14:43:31 +0200, CUT_INZ <C...@C...pl> said:

    > Nie chciało mu się nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robię jak stoję
    > na jakimś wahadełku.

    Ręczny zesputy?

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2010-07-29 15:14:51
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 29 Jul 2010 05:38:06 -0700 (PDT), Tatanka napisał(a):

    > 1. Poczytaj troche o automatach

    Ale on pytał o DSG a nie automat..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 9. Data: 2010-07-29 15:44:56
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-07-29 14:41, CUT_INZ pisze:

    > To samo pytanie chciałem zadać.

    Z daleka widzę czerwone. W automacie, jak zdejmę nogę z gazu to hamuje.
    Musze wiec nadal jechac "na gazie" a potem hamować. Jak bym wrzucił
    pozycje "N", to dojechał bym spokojnie właśnie "na luzie".
    W mieście tak się nie da, ale na peryferiach i owszem.

  • 10. Data: 2010-07-29 15:46:32
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-07-29 14:43, CUT_INZ pisze:

    > Nie chciało mu się nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robię jak stoję na
    > jakimś wahadełku.

    Mam auto hold