    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Czy biblioteka powinna rzucać wyjątki?
    Date: Sat, 4 Apr 2020 21:51:33 +0200

    2020-04-04 o 12:10 -0700, Maciej Sobczak napisał:
    > Spotkałem się też z opinią, że biblioteka nie powinna rzucać
    > wyjątków, bo w ten sposób narzuca ten aspekt interfejsu aplikacji -
    > ale już aplikacja końcowa może sobie korzystać z wyjątków (które sama
    > sobie zdefiniuje, sama rzuci i sama złapie), bo nikomu innemu tego
    > nie narzuca.

    Podzielam ten pogląd. Korzystając z biblioteki, oczekuję maksymalnie
    uproszczonego działania, które nie zakłóci mi mojego workflow.
    Łapanie wyjątków jest mi w tym kontekście wyjątkowo nie po drodze. Inna
    sprawa, że w praktyce - jak zauważyłeś - jest jak jest.

    Z tego samego powodu ubolewam nad funkcjami, które generują sygnały...
    np. write() potrafi rzucić SIGPIPE, co narzuca na programiście by
    uprzednio poustawiał sobie łapanie lub ignorowanie sygnałów. Co innego
    oczywiście sygnały typu SIGSEGV, SIGQUIT czy SIGFPE - te występują w
    przypadkach, w których tak czy inaczej sytuacja jest beznadziejna.

    Mateusz