    From: "Adam Paluch" <a...@b...net>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Czy dostawca miał rację???
    Date: Wed, 23 Jun 2004 02:06:57 +0200

    Rafal Rabczuk wrote:

    z gory mowie, przepraszam za zlosliwosci ... moze za duzo kawy ;-) ale tak
    po krotce z praktyki ;-)

    > 1. WindowsUPDATE - nalezy wykonywac ta czynnos jak najczesciej -
    > powoduje ona wgranie do komputera najnowszych zabezpieczen
    > oferowanych przez producenta zainstalowanego systemu. ( START /
    > WINDOWS UPDATE )

    brakuje rysunkow i napisu w stylu: "jak tego nie zrobisz twoj chomik
    zdechnie"

    > 2. Zalaczenie FierWalla - czyli 'sciany ognia' zabezpieczajacej przed
    > atakami i niepowolywanymi wtargnieciami pseudo-hakerow do twojego
    > komputera ( skad ? http://www.zonealert.com )

    taaaa, zonealarma przerabialem, skutek ? zadyma ze NIC od "tygodnia" nie
    dziala ... przyczyna ? domyslnie ustawiony zonealarm ...

    > 3. Posiadanie Programu antywirusowego oraz jego czeste aktualizowanie
    > - zapobiega to rozprzestarenianiu sie wirusow / utraty danych itp.
    > (skad ? )

    taaa ... "no zainstalowalem nortona 2002 i nic nie wykryl" ... no comments

    > 4. Oprogramowania przeciwko robakom internetowym -
    >
    > DEFINICJE:
    >
    > WIRUS-
    > ROBAK-
    > ANTYWIRUS-
    > FIERWALL-

    taaa, i jeszcze : alfabet, elementarz, gramatyka, kurs poprawnego zadawania
    pytan .....

    > taka glupia karteczka ale gdyby wszysty sprzedawcy dolaczali ja w
    > calej polsce do sieciowek i modemow to przypuszczam ze z 60% ludzi
    > mialo by zabezpieczone komputery .
    >
    > tylko teraz pytanie?
    > prace straca serwisanci ? chyba nie - wzrosly by tylko ich ceny
    > uslug. i wreszcie kazdy by zarabial adekwatnie do wykonywanej pracy.
    > Jednym slowem internet rozwijal by sie jeszcze szybciej. bo bylo by
    > mniej awari. pewnie z 20% mniej (sorki sam sobie wymyslam na oko te
    > wartosci)

    hmmm, powoli chyba mnie przekonujesz ....
    moze i racja .... zarys juz zrobiles ... w chwili wolnego postaram sie cos
    dopisac ...

    a jeszcze co do windowsupdate ;-) "nie ! nigdy tego nie zrobie bo mnie
    namierza i przyjda do domu !"

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec