    From: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak)
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Czy dostawca miał rację???
    Date: Wed, 23 Jun 2004 00:05:25 GMT

    On Tue, 22 Jun 2004 12:21:19 +0200, Sebastian Bialy
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >To jest NTG, ale powiem Ci, że w moim przypadku rozsiewanie wirusów =
    >natychmiastowe wycięcie usera. A to dlatego, że mnie może mój dostawca
    >zaraz odciąć (http://www.internetdsl.pl - informacja o
    >Worm.Win32.Opasoft). Nie ma czasu na łaskawe proszenie pana Kowalskiego
    >żeby sobie załatał dziurę w systemie ("Panie, przeciez Word mi działa,
    >to po co mam zmieniać?" - codzienne dialogi z moimi userami).

    Mylisz dwie rzeczy - natychmiastowe odciecie usera destabilizujacego
    prace sieci (dzialanie jak najbardziej sluszne) z niewyjasnionym
    odcieciem klienta ktory za dostep zaplacil. Jak user siec
    destabilizuje to sie go odcina w interesie pozostalych uzytkownikow
    ale jako placacego klienta nalezy go niezwlocznie o zaistnialej
    sytuacji powiadomic - niech u siebie posprzata, adminowi relacje z
    wykrytych problemow zlozy i wowczas wlacza sie go na probe. Inna
    sprawa jak numery sie powtarzaja - znaczyloby to ze klient nie potrafi
    zapanowac nad wlasnym systemem, wowczas albo niech zaplacio za
    dodatkowe filtrowanie (nie ma lacza samodzielnego a jedynie tunel do
    maszyny providera - dodatkowa robota dodatkowo kosztuje, niech
    placi...) albo wypowiada sie umowe jako osobie niepowaznej.
    Ale nie tak ze przy pierwszym przypadku destabilizacji systemu (moze
    gosc mial "zelazny" system, pojechal na wakacje a w miedzyczasie ktos
    nowo ujawniona dziure wykorzystal...) odcina sie lacze i nie podejmuje
    zadnej proby powiadomienia uzytkownika.

    --
    Darek