    From: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Czy dostawca miał rację???
    Date: 24 Jun 2004 20:29:27 GMT

    kya wrote:
    [..]
> [...]
    > "Jeżeli sieci providera jest w stanie cokolwiek zrobić jeden klient
    > ślący wirusy, to administrator powinien poważnie się zastanowić nad
    > stanem tej sieci."
    >
    > Andrzej Bursztynski:
    > "Widzisz, tak się składa że każda sieć komputerowa oprócz różnych
    > śmiesznych pudełek [...] składa się z komputerów, których liczebne
    > zdecydowaną większość stanowią komputery klientów, na które żaden super-
    > czujny-super-administrator nie ma (i nawet nie powinien bez zgody
    > właściciela) mieć wpływu."
    >
    > I z tego mi wynikło, że jednak nie zrozumiałeś (albo przynajmniej

    Oświeć mnie, co istotnego przeoczyłem.

    > Ponieważ interesują mnie głosy w tej dyskusji,
    > zwróciłam uwagę na nieporozumienie, żeby szybko wrócić do adremu.

    Co utwierdza mnie w przekonaniu, że za dużo wyciąłem z cytatu.

    Podkręcam jasność wypowiedzi - na sieć ma wpływ nie wyłącznie administrator,
    także - w całkiem dużym stopniu - użytkownicy. Słanie wirusów/robaków pocztą
    jeśli użytkownicy mają open-relaye i nie skanują poczty - jest w stanie
    każdą sieć zatkać, a faktycznie _zawsze_ zaczyna się od tego jednego
    klienta. A potem idzie jak burza (vide poglądowe mapki jak najsłynniejsze
    robaki potrafiły w zastraszającym tempie rozpełzać się po całym świecie).
    Czy w takim przypadku - jeśli ta sieć jest taka marna że ten jeden biedny
    zawirusowany użytkownik jest w stanie zagrozić - powinna blokować wymianę
    poczty, by zasłużyć na miano "dobrej"?
    Taki argument może ładnie wygląda ("co tam jeden zawirusowany komputer
    na taką sieć") ale jest mało przystający do rzeczywistości.

    > Nie bronię Saddie (i nie wiem, skąd to wrażenie -- nie widzę, żeby była
    > atakowana).

    Z mentorskiego tonu Twojej wypowiedzi, jak widac nie tylko Ciebie czyjeś
    figury styliczne potrafią dotknąć.

    > W ogóle nie rozmawiamy o niej, tylko o Tobie.

    Nie, rozmawiamy o temacie wątku a póki co mnie w nim nie ma.

    > Napisałam, że jej nie zrozumiałeś. Po Twojej odpowiedzi doszłam do wniosku,
    > że Ty po prostu nie możesz się mylić -> zwracanie Ci uwagi nie ma sensu ->
    > nie mam zamiaru robić tego więcej.

    Ależ oczywiście, że jak każdy mam prawo sie mylić i - jak łatwo się
    przekonać - nie boję się do tego przyznawać i wielokrotnie to robiłem.
    Nie wpadłaś na to, że po Twojej wypowiedzi dojdę do analogicznych wniosków?

    > Choć nie ukrywam -- sugerowanie obrażalstwa i "solidaryzowania"
    > oraz przekręcanie pseudonimów wpływają na moją przyjemność lektury.
    > Jeśli nasz podwątek ma wyewoluować w adpersony, proponuję EOT; nie to
    > mnie interesuje w problemie z zawirusowanymi użytkownikami.

    Chciałbym nieśmiało zauważyć, że to nie ja zacząłem sugerować. Faktycznie zrób
    sobie przyjemność i włóż mnie do killfile'a jak masz się tak męczyć bo to nawet
    śmieszne nie jest ("przekręcanie pseudonimów" - naprawdę to już żenada, mieć za
    złe, że przekręciłem angielski spelling) albo podejmij rzeczową dyskusję - daj
    przykłady z własnej praktyki (czy jako użytkownik czy też administrator).

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -dodaj imię kropeczka nazwisko małpa i masz adres pocztowy-