-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpintern
et.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>
Newsgroups: pl.internet.polip
Subject: Re: Czy dostawca miał rację???
Date: Fri, 25 Jun 2004 00:39:18 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 67
Message-ID: <cbfl8s$8ip$1@atlantis.news.tpi.pl>
References: <s...@l...eu.org>
<4...@n...onet.pl>
<s...@a...pse.dyster> <cbch3m$7p7$1@atlantis.news.tpi.pl>
<s...@a...itpp.pl>
NNTP-Posting-Host: 80.51.244.21
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1088116829 8793 80.51.244.21 (24 Jun 2004 22:40:29 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 24 Jun 2004 22:40:29 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: kiciawka
X-MimeOLE: kiciawka's ryjofek ;)
X-WWW: http://www.vast.net.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:66278
[ ukryj nagłówki ]Malgorzata Lewicka <s...@h...pl> napisał(a):
> Tako rzecze Rafal.Doroszkiewicz:
>> Czy aby nie przesadzasz(przesadzacie) z tym Rzecznikiem Praw
>> Konsumentów? Każdy "normalny" Administrator sieci odłączyłby takiego
>> użytkownika (wywołującego problemy w sieci).
> Normalny administrator w normalnej firmie providerskiej
> a) upewniłby się co do czynności, które wolno mu wykonać,
Właściwie, to już wiedziałby, 'co wolno wojewodzie'. Natomiast punkt a)
Twojej wypowiedzi, w moim przekonaniu, wykracza nieco poza temat.
> b) powiadomił klienta o sytuacji za pośrednictwem działu kontaktu
> z klientem,
O ile taki dział istnieje. Zdaje się, że większość 'providerów' zatrudnia
Administratora również w roli osoby, która kontaktuje się z klientem w
razie dokonywania działań, o jakich piszę dalej.
Oczywiście nie napisałaś, droga Saddie, czy PRZED czy PO odcięciu ;-)
[PRZED vs. PO - proszę poczytaj w innym wątku] klienta, o ile taką decyzję
mógłby podjąć i w ostateczności podjąłby - skoro już zaczepiasz o
kompetencje administratora sieci.
> c) dopiero w przypadku oporu klienta odcinał/zrywał umowę na
> podstawie naruszenia odpowiedniego punktu regulaminu.
Wydaje mi się, że Operator/Provider/, który zatrudnia osobę na stanowisko
Administratora sieci i przydziela mu kompetencje, które umożliwiają mu
natychmiastowe odcinanie użytkownika z sieci, dawno zadbał, aby stosowny
wpis w regulaminie/umowie/whatever znalazł się.
Nie oszukujmy się - odcięcie użytkownika, a następnie powiadomienie go o
dokonanych działaniach jest _najbardziej_ _ekonomicznym_ rozwiązaniem, a
żeby nie nadszarpnąć Twojej cierpliwości pisząc _najlepszym_ _z_
_możliwych_ ;-)
> Z pewnym przerażeniem patrzę na deklaracje tych wszystkich samowolek
> ("odciąłbym natychmiast! niech się sam domyśla!") i zastanawiam się, na
> jakiej zasadzie działają firmy providerskie z takim podejściem do
> klienta.
MSZ, złe podejście do klienta != odcinanie, w przypadku, o którym piszemy.
Za to "podejście do klienta", kiedy powiadamia się go o krokach, mających
na celu zmniejszenie rozprzestrzeniania się wirusa (odcinanie go
chociażby), podanie kilku wskazówek m.in. jak usunąć niechciane pliki z
systemu oraz przekonanie, że ponowne podłączenie do Internetu/sieci nie
będzie problemem, jest niczym wyjątkowym. Napiszę więcej - pożądanym i
profesjonalnym. Jestem przekonany, że fakt odcięcia użytkownika nie ujmuje
temu stwierdzeniu.
> A co do argumentu o destabilizacji sieci/zagrożeniu dla sieci: jeżeli
> sieci providera jest w stanie cokolwiek zrobić jeden klient ślący
> wirusy, to administrator powinien poważnie się zastanowić nad stanem
> tej sieci.
Właściwie, to jakie kroki (bez ingerencji w komputery użytkowników sieci;
pomijając odcinanie) mógłby podjąć administrator, aby przywrócić w
_krótkim_ czasie szkody spowodowane działalnością 'zawirusowanego'
komputera? Proszę wziąć także pod uwagę to, że użytkownik sieci to bardzo
ogólne podejście do tematu, ponieważ jak wiadomo - ludzie są różni, o czym
można przeczytać w krótkim streszczeniu przeze mnie napisanym
cbe91s$jjh$...@a...news.tpi.pl.
--
Rafal.Doroszkiewicz
mailto:ja(at)vast.net.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 24.06.04 22:41 Rafal.Doroszkiewicz
- 24.06.04 22:46 Andrzej Bursztynski
- 24.06.04 22:53 Adam Kubicki
- 24.06.04 22:57 Rafal.Doroszkiewicz
- 24.06.04 22:58 mistrzu
- 24.06.04 22:59 Rafal Rabczuk
- 24.06.04 23:08 mistrzu
- 24.06.04 23:10 mistrzu
- 24.06.04 23:19 Rafal Rabczuk
- 24.06.04 23:40 Rafal Rabczuk
- 24.06.04 23:44 Rafal Rabczuk
- 25.06.04 00:10 Adam Paluch
- 25.06.04 00:58 Dominik 'Rathann' Mierzejewski
- 25.06.04 01:28 kya
- 25.06.04 05:52 januszek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jest tutaj kto? Halo, Darius Expert?
- Czy to konieczne? ATMAN - 30.06.2019 - Wyłączenie news.atman.pl
- pl.internet.polip - is DEAD?
- ovh
- INEA
- Prośba o traceroute z Vectry
- BGP - wszyscy wkładają głowę w piasek.
- http://pl
- Re: Czemu jest wylaczany serwer w3cache.icm.edu.pl ?
- Taaaka integracaj na rynku, a tu nikt, nic..
- Alternatywna sieć dla internetu kiedyś w Polsce
- ooerator gsm + stały ip z revdns
- Dostęp do ip nostrady
- narzędzia do weryfikacji poprawności bazy WHOIS
- T-mobile bawi się w MITM....
Najnowsze wątki
- 2024-05-12 rezystor 3 omy 400W
- 2024-05-12 Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- 2024-05-12 Co oznacza Wi-Fi? - po prostu nic!
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-05-11 Poznań => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-11 Wrocław => Lider Serwisu/Programista PLC z językiem niemieckim <=
- 2024-05-11 Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- 2024-05-11 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-11 Warszawa => Senior Account Manager <=