eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipCzy dostawca miał rację??? › Re: Czy dostawca miał rację???
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
    From: "Tomasz Czarnecki" <t...@s...net>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Czy dostawca miał rację???
    Date: Sat, 26 Jun 2004 21:55:58 +0200
    Organization: Dialog Net
    Lines: 60
    Message-ID: <cbkk9m$tik$1@news.dialog.net.pl>
    References: <s...@l...eu.org>
    <4...@n...onet.pl>
    <s...@a...pse.dyster> <cbch3m$7p7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <s...@a...itpp.pl>
    NNTP-Posting-Host: xdsl-382.wroclaw.dialog.net.pl
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1088279670 30292 81.168.129.126 (26 Jun 2004 19:54:30
    GMT)
    X-Complaints-To: http://www.dialog.pl/dialog/internet/internet.php?id=41
    NNTP-Posting-Date: Sat, 26 Jun 2004 19:54:30 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:66376
    [ ukryj nagłówki ]

    > :> A co do argumentu o destabilizacji sieci/zagrożeniu dla sieci: jeżeli
    > sieci providera jest w stanie cokolwiek zrobić jeden klient ślący wirusy,
    > to administrator powinien poważnie się zastanowić nad stanem tej sieci.

    Blokowanie użytkownika jest odpowiedzia na zagrozenie....
    Administratorzy NIE MAJA OBOWIAZKU znac stanu sprzetu uzytkownikow ani ich
    swiadomosci w zakresie informatyki.... tego poprostu sie nie da...
    Administrator ma obowiazek zrobic wszystko by dzialanie jednego uzytkownika
    nie zaklucalo pracy innym (rozsylanie wirusow niewatpliwie zakluca) i ma to
    obowiazek zrobic jak najszybciej by byly jak najmniejsze straty. To ze
    uzytkownik nie dopilnowal wlasnego sprzetu to juz problem uzytkownika.
    Wkoncu to ze nie masz prawa jazdy nie uprawnia cie do biegania nago po
    autostradzie.
    Czy administrator pownien powiadomic Klienta to zalezy od skali problemu.
    Przy wiekszych epidemiach nie da sie. Napewno powiadomienie jezeli juz to
    wystapi po zablokowaniu uzytkownika tak by jego uciazliwosc byla jak
    najmniejsza.
    Warto dodac ze jezeli administrator nie zablokuje pacjenta to inni
    administratorzy zablokuja cala siec i wtedy juz zazwyczaj nie ma
    negocjacji... Czesto wszyscy uzytkownicy sa zablokowani na stale...

    No dobra teraz tym niewiedzacym powiem jak wyglada proponowana przez innych
    opcja, ze wczesniejszym powiadomieniem:
    1. Juz od 3ch godzin uzytkownik ma wirusa i do admina wplynelo pierwsze
    zgloszenie w miedzyczasie wirus sie aktywowal w 10 innych komputerach
    2. delikwenta nie ma w domu (komp sobie sam wisi na stalym laczu i sciaga
    MP3), a wirusy leca tonami, a ktos za ten transfer musi zaplacic;
    3. delikwent jest w domu ale nie moze w to uwierzyc, ze ma wirusa a poza tym
    chce spedzic troche czasu na milej rozmowie z administratorem (oczywiscie na
    koszt tego drugiego), to nic ze wirusy leca dalej, a co ciekawsze leca juz z
    kolejnych 5 komputerow bo inni uruchomili zalaczniki;
    4. delikwent juz wie ze ma wirusa, ale nie wyjmie kabelka z karty sieciowej
    bo po co.
    W miedzy czasie do innej admina innej sieci wplnelo zawiadomienie o wirusach
    dlatego inny admin zaczyna blokowac zaleznie od wlasnego dobrego humoru
    zarazona siec lub jednego IP (akurat IP zablokowane obslugiwalo 200
    komputerow za NATem).
    5. w tym momencie mozna by sobie zaserwowac ponownie punkt 1.

    Tak wiec widac stan sieci jakiejkolwiek zalezy owszem od administratora, a
    scislej od tego czy potrafi sobie dac rade z uzytkownikami....
    Z pracy wiem, ze uzytkownikom WYDAJE SIE, ze administrator jest jasnowidzem
    rozpoznajacym po glosie 2000 uzytkownikow, znajacych na pamiec ich hasla,
    loginy i to jakie maja uslugi oraz znajacym ich problemy...
    Prawde powiedziawszy ostatnio sam zaczynam w to wierzyc tak mnie niektorzy
    wycwiczyli.....
    Poza tym wsrod uzytkownikow wydaje sie ze "administrator jest trwale
    zrośniety z komputerem" jest wstanie w 2 minuty rozwiazać problemy z kazdym
    komputerem chocby byl oddalony o 6000km i byl pod opieka zupelnie innej
    firmy....

    A teraz jaka jest prawda.... ADMINISTRATOR TO CZLOWIEK, ktory zna sie na
    sprzecie komputerowym i internecie lepiej niż przeciętny użytkownik, ale nie
    jest wszechwiedzący, podobniej jak Ty nie jest jasnowidzem i mysle, że dalej
    kazdy może wstawic opis samego siebie i bedzie pasowac.

    Pozdrawiam
    TCz


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: