  • 1. Data: 2015-12-13 11:51:27
    Temat: Czy to jest nękanie?
    Od: z <...@...pl>

    To GROŹNA OSOBA!
    GROZI Tobie!
    Może doprowadzić
    do bankructwa, nędzy!
    Odp KTO na 72998
    UFASZ tej osobie2,46R-
    eg
    "
    Co na to polskie prawo?

    PS. Zauważyłem ostatnio że smsy nie groźne które sobie filtruję
    zaczynają przychodzić na inne numery pleja które posiadam.
    Numery są "zadbane" i nie podawane gdzie popadnie. Za duży zbieg
    okoliczności. Operator sprzedał. Skarżyć? Gdzie?

    Mnie to MTV bo wyłączyłem powiadomienia i usuwam ale są ludzie którzy
    nie mają nowoczesnych telefonów, w podeszłym wieku, bardziej wrażliwe
    ode mnie które mogą przynajmniej się źle poczuć kiedy codziennie dostają
    takie smsy.

  • 2. Data: 2015-12-13 12:37:52
    Temat: Re: Czy to jest nękanie?
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle z napisał w niedziela, 13 grudnia 2015 11:51:

    > To GROŹNA OSOBA!
    > GROZI Tobie!
    > Może doprowadzić
    > do bankructwa, nędzy!
    > Odp KTO na 72998
    > UFASZ tej osobie2,46R-
    > eg
    > "

    A może to autor wysyła, gdzie popadnie? Skoro wszystkie numery
    masz w play, może lecieć po prostu według kolejnych numerów.

    > Co na to polskie prawo?

    To wygląda na próbę wyłudzenia opłat premium. Bodaj kilka lat
    temu była plaga tego typu działań, a operatorzy było pod dość dużym
    naciskiem z tego powodu. Nie pamiętam czy zajmował się tym UOKiK czy
    UKE, ale coś mi świta, że ustalono wtedy warunki
    współodpowiedzialności operatora za ten proceder.

    Proponowałbym dokopać się do tamtej sprawy i w zależności od
    tego, co znajdziejsz zdecydować, czy piszesz do operatora czy
    zgłaszasz podejrzenie popełnienia przestępstwa do prokuratury. Tylko
    musisz podjąć decyzję, czy skarżysz się na podejrzenie wycieku danych,
    czy na próbę wyłudzenia, czy na jedno i drugie.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 3. Data: 2015-12-13 12:56:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-12-13 o 12:37, Jan Stożek pisze:

> [...]
    > musisz podjąć decyzję, czy skarżysz się na podejrzenie wycieku danych,
    > czy na próbę wyłudzenia, czy na jedno i drugie.

    Od paru lat operatorzy w umowie wciskają lekko zamaskowane zgody
    na nękanie reklamami, ofertami i innym śmieciem. Jak ktoś o tym
    zapomni to podpisuje a potem zastanawia się dlaczego dostaje.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2015-12-13 13:10:09
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 13.12.2015 o 12:37, Jan Stożek pisze:
    > Skoro wszystkie numery
    > masz w play, może lecieć po prostu według kolejnych numerów.

    Od dobrych kilku lat można przenosić numer miedzy sieciami, podobno w
    2014 zrobiło tak 14%.

    --
    Alf/red/

  • 5. Data: 2015-12-13 13:34:19
    Od: z <...@...pl>

    > A może to autor wysyła, gdzie popadnie? Skoro wszystkie numery
    > masz w play, może lecieć po prostu według kolejnych numerów.

    Wiem że tak robią ale ja nie mam numerów kolejnych z listy. Były
    przenoszone od różnych operatorów.

> [...]
    > musisz podjąć decyzję, czy skarżysz się na podejrzenie wycieku danych,
    > czy na próbę wyłudzenia, czy na jedno i drugie.

    Dlaczego tylko na próbę wyłudzenia, wyciek danych?

    Wiem że chcą kasy ale metody które stosują mogą doprowadzić do utraty
    życia i zdrowia.

    Czy tylko tyle można zrobić żeby "cfaniaczki" dostały za swoje?

  • 6. Data: 2015-12-13 13:42:34
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-12-13 o 12:56, RadoslawF pisze:
    > Od paru lat operatorzy w umowie wciskają lekko zamaskowane zgody
    > na nękanie reklamami, ofertami i innym śmieciem. Jak ktoś o tym
    > zapomni to podpisuje a potem zastanawia się dlaczego dostaje.

    Piszesz o teorii a w praktyce ani dokładne przeczytanie umowy ani
    włączanie blokad, pisanie pism nic nie daje.

    U mnie przez kilka lat był spokój. Zaczęło się dopiero jak przenosiłem
    numery i podpisywałem kolejne umowy. Po drodze naprawiałem błędy
    operatora które oczywiście były na moją niekorzyść.
    Wiem że to może być przypadek ale wygląda to rak jakby
    "system/pracownicy" dostarczali numery którymi się ostatnio zajmowali.
    Może robią to odgórne a może to oddolna inicjatywa pracowników.

  • 7. Data: 2015-12-13 13:44:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2015 13:10:09 +0100, Alf/red/ napisał(a):

    > Od dobrych kilku lat można przenosić numer miedzy sieciami, podobno w
    > 2014 zrobiło tak 14%.

    A masz numery w innych sieciach, zeby twierdzic, ze to tylko Play ?

    Po pierwsze - te serwisy sa uniwersalne, z kazdej sieci moga zarobic,
    to im wszystko jedno do ktorej trafia SMS. Po drugie - u nas mozna te
    sms wysylac losowo/kolejno, z duza szansa, ze trafia w aktywnego
    klienta.
    A po trzecie - wszyscy operatorzy bardzo chetnie ci podsuna papierek
    ze zgoda na udostepnienie danych partnerom. W koncu na tych serwisach,
    to oni najwiecej zarabiaja.

    J.

  • 8. Data: 2015-12-13 16:00:34
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle z napisał w niedziela, 13 grudnia 2015 13:34:

    > Dlaczego tylko na próbę wyłudzenia, wyciek danych?

    Dlatego, że zadałeś to pytanie na pl.misc.telefonia.gsm, a nie
    na pl.soc.prawo.

  • 9. Data: 2015-12-13 16:01:25
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Alf/red/ napisał w niedziela, 13 grudnia 2015
    13:10:

    I co z tego?

  • 10. Data: 2015-12-13 16:05:03

    W dniu 2015-12-13 o 16:00, Jan Stożek pisze:
    > Dlatego, że zadałeś to pytanie na pl.misc.telefonia.gsm, a nie
    > na pl.soc.prawo.

    Zadałem ale prawnicy jakoś nie poczuli tematu (znaczy kaski do
    zarobienia ;-) )