  • 11. Data: 2010-07-27 12:51:36
    Temat: Re: Czy warto kupowac centralke na infolinie dla firmy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...one.pl> napisał w wiadomości

    > Jak zapewnie wiesz, PT nic na ten temat nie mówi :-)

    Znaczy sie nie zabrania operatorowi zabronic ? :-)

    > Jeśli już idziemy tą drogą :-P, to regulaminy zwykłe mówią co
    > następuje:
    > "kieruje do sieci Operatora lub do innych sieci
    > telekomunikacyjnych, za pomocą wydanych Abonentowi kart SIM, ruch
    > pochodzący z innych sieci telekomunikacyjnych, bez zgody
    > Operatora",

    Drobne roznice i moze wygladac tak
    2.4. kieruje do Sieci lub do innych sieci telekomunikacyjnych,
    za pomoca Karty SIM, połaczenia pochodzace z innych sieci
    telekomunikacyjnych, w szczególnoEci w celu Ewiadczenia usług
    telekomunikacyjnych innym podmiotom;
    2.5. wykorzystuje Kart´ SIM w urzadzeniach, które moga byç
    wykorzystywane do przekierowywania połaczef przychodzacych
    z sieci innych operatorów, w szczególnoEci w celu Ewiadczenia
    usług telekomunikacyjnych innym podmiotom;

    > Tłumacząc na polski: chcesz misiu zaoszczędzić korzystając z
    > extra taryfy na naszym SIMie? Bul!
    > Ale nic nam do tego, że przyjmujesz rozmowy (za co to my
    > zgarniamy kaskę), bylebyś nie "używał karty SIM korzystając z
    > kradzionego, nie homologowanego lub nie posiadającego certyfikatu
    > zgodności z zasadniczymi wymaganiami Telefonu".

    Albo - masz 5 serwisantow, to powinienes placic 5 abonamentow, a
    nie dwa :-P

    Oczywiscie - wiadomo o co chodzi, ale zapis jest zapis :-)

    Hm, w najnowszych ofertach Ery juz takic zastrzezen nie widze.
    Albo wierza w moc regulaminu ogolnego, do ktorego trudno dotrzec,
    albo obecne ceny nie stwarzaja takiego ryzyka.
    Albo prokurator juz wszystkich wystraszyl..

    J.

  • 12. Data: 2010-07-27 14:25:48
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    > Naprawdę czepiają się regulaminowo gdy ktoś korzysta z kradzionego
    > telefonu?

    Kradziony blokują po IMEI, oczywiście pod warunkiem, że okradziony to
    zgłosił i ma na to jakieś dowody. A zgłoszenie to nie jest trywialna
    sprawa :-(

  • 13. Data: 2010-07-27 14:27:26
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2010-07-27 14:51, J.F. pisze:

> [...]
    > z sieci innych operatorów, w szczególnoEci w celu Ewiadczenia
    > usług telekomunikacyjnych innym podmiotom;

    Ale nadal nie ma to nic wspólnego z _odbieraniem_ połączeń na własnej
    centralce. Bo już w drugą stronę się łapie.

  • 14. Data: 2010-07-27 15:10:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Kradziony blokują po IMEI, oczywiście pod warunkiem, że okradziony to
    > zgłosił i ma na to jakieś dowody. A zgłoszenie to nie jest trywialna
    > sprawa :-(

    Znajomy dzwinił pół roku z (jak się okazało) kradzionej komórki. Kupiona
    w komisie, z fakturą i gwarancją. O tym, że kradziona, dowiedział się od
    policjanta, który na ową komórkę zadzwonił i poprosił o przybycie do
    komis[ariat]u. Namierzyli oczywiście po IMEI. Ale nie zablokowali.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2010-07-27 15:11:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Ale nadal nie ma to nic wspólnego z _odbieraniem_ połączeń na
    > własnej centralce. Bo już w drugą stronę się łapie.

    Jak to nie ma? Wystarczy, że *mogą być* -- tak tam napisali.
    Taka własna centralka może być.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2010-07-27 16:13:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał
> [...]
    > do
    > komis[ariat]u. Namierzyli oczywiście po IMEI. Ale nie

    Bo tak mowiac szczerze wcale nie powinni blokowac, tylko namierzac
    i wyjasniac.
    Zlodziej zamiast sprawdzic, wyrzucic i ukrasc nastepna, sprzeda
    nieswiadomy, a potem dostanie wyroczek.

    Drobnym moze wystarczy drobne ostrzezenie zeby na porzadnych ludzi
    wyrosnac, sredni zostana ukarani i straca rynek zbytu, duzi .. moze
    kilku wpadnie zanim sie naucza ze najpierw zmieniamy IMEI :-)

    J.

  • 17. Data: 2010-07-27 18:10:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Bo tak mowiac szczerze wcale nie powinni blokowac, tylko namierzac
    > i wyjasniac.

    Jest jeszcze jedna strategia: wysyłać SMS-y. Pomysł stary, już wiele
    lat temu stosowany przez operatorów (w Danii czy Australii, już nie
    pamiętam). Zastosowano metodę brutalną -- setki wiadomości na godzinę
    słanych zaraz po zgłoszeniu. Skutek był taki, że znacząco spadła
    ochota do kradzieży. Można też inaczej -- odczekać aż ktoś kupi
    kradzione i dopiero wtedy SMS z informacją, by zgłosić się
    z wyjaśnieniami do tak zwanych organów. Nie trzeba od razu tracić
    energii na namierzanie.

    > moze kilku wpadnie zanim sie naucza ze najpierw zmieniamy IMEI :-)

    A jak właściwie ci zbójcy to robią? Nie chodzi mi o technikalia, tylko
    o same numery. Biorą jakieś nowe od czapy, czy podszywają się pod inny
    istniejący sprzęt? W jednym i drugim przypadku przy odrobinie dobrej
    woli można to też jakoś próbować wykryć.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2010-07-27 18:15:01
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

> [...]
    > istniejący sprzęt? W jednym i drugim przypadku przy odrobinie dobrej
    > woli można to też jakoś próbować wykryć.

    Pewnie losowo wybrany numer z pewnego zakresu, charakterystycznego dla
    danego modelu.
    A co do wykrywania... Jeżeli rocznie produkuje się coś rzędu miliarda
    sztuk, to przeczesanie takiej bazy może nastręczać pewne trudności :-)

  • 19. Data: 2010-07-27 18:26:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > A co do wykrywania... Jeżeli rocznie produkuje się coś rzędu miliarda
    > sztuk, to przeczesanie takiej bazy może nastręczać pewne trudności :-)

    No to niech się tym Gooooogle zajmie, co to dla takich miliard!
    A tak poważnie, to nie tylko dla nich przeczesanie miliardów numerów
    nie powinno być wielkim problemem. Stwierdzenie, że aukurat *w tym*
    przypadku numer jest OK albo nie, to już większe wyzwanie. Ale nawet
    bez stuprocentowej pewności takie badanie coś daje.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2010-07-28 03:26:06
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 27 Lip, 16:25, "Maciej Bebenek pisze...

    > Kradziony blokują po IMEI, oczywiście pod warunkiem, że okradziony to
    > zgłosił i ma na to jakieś dowody.

    Technicznie bez problemu do zrealizowania, praktycznie - UTOPIA.

    Ircys