eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy warto od czasu do czasu "przygazować"? › Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.ne
    ostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 27 Jul 2014 20:14:16 +0200
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Reply-To: d...@n...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:29.0) Gecko/20100101 Firefox/29.0
    SeaMonkey/2.26.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
    References: <lqrmts$i8p$1@node1.news.atman.pl> <lqruvn$qj5$1@node1.news.atman.pl>
    <lqs3qj$a4$1@node1.news.atman.pl> <lqsr0a$ktp$2@node1.news.atman.pl>
    <lqt22g$sq9$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <lqt22g$sq9$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 36
    Message-ID: <53d5417b$0$2246$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.42.75.215
    X-Trace: 1406484859 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2246 178.42.75.215:24497
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2540074
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Shrek napisał:
    > On 2014-07-25 07:46, WW wrote:
    >
    >>> Mało kto wie że jadąc na za niskich obrotach zużywasz silnik
    >>> (konkretnie to wał, cylindry i pierścienie) dużo mocniej
    >>> niż jadąc na normalnych i nawet na większych (ale nie na czerwonym)
    >>> obrotach.
    >>
    >> Zaciekawiłeś mnie.
    >> Dlaczego tak się dzieje?
    >
    > Tak na logikę to jak silnik się trzęsie, to dobrze mu nie robi.
    >
    >
    > A tak bardziej naukowo - moc to moment razy obroty. Żeby uzyskać tą samą
    > moc (a żeby utrzymać to samo przyspieszenie bądź prędkość to cudów nie
    > ma - moc musi być _z_grubsza_ ta sama) masz przy niższych obrotach
    > większy moment na wale silnika, a co za tym idzie na wszystkich jechgo
    > częściach (a co najmniej na większości)

    Połowa prawdy. Druga połową jest to że przy mniejszych obrotach mamy
    mniejszą prędkość liniową np. na styku panewka - czop wału - czyli
    cieńszy, a czasem wręcz niezupełnie wykształcony klin olejowy. W efekcie
    - duży nacisk, kiepskie rozprowadzenie oleju - czyli metal drze na
    sucho. Zdrowe to raczej dla silnika nie jest.

    --
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: