  • Data: 2014-07-25 18:58:04
    Temat: Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    W dniu 2014-07-29 16:10, Bugatti pisze:

    > Pytania na tej grupie stają się coraz bardziej dziecinne.

    Masz rację, pytanie nie należy do szczególnie inteligentnych. Może
    dlatego, że wiele osób używa i się nie zastanawia. Tak jak z soleniem
    wody do gotowania jajek - wiele osób soli, a nie każdy wie po co.
    M.in. od mechaników słyszy się takie teksty. Ja nie dłubię w
    samochodach, więc pytam jak to rzeczywiście jest... Niestety, trzeba
    mieć wiedzę by odpowiedzieć nawet na dziecinne pytanie. Odpowiedź w
    stylu "tak jest i koniec" nawet dzieci nie satysfakcjonuje... :)

    > Za nie długo mogą być pytania:

    Kiedy?! ;>

    > Do autora tematu:
    >
    > "Gazowanie" auta na jałowym nic nie daje. A wręcz szkodzi, ponieważ silnik doznaje
    większego przyspieszenia niż podczas obciążenia.

    Ale brak jest obciążenia, przez co i naprężenia chyba mniejsze (nie ma
    przenoszenia mocy na koła).
    Aha, ja o "gazowaniu na jałowym" nie pisałem... ;)

    > Silnik w aucie jest po to aby wykorzystywać jego power-band w pełnym jego zakresie
    - nie raz na miesiąc, tylko co kilka(-naście) kilometrów podczas jazdy!

    Ale pełną moc można wykorzystywać tylko wtedy, kiedy jest taka potrzeba.
    I tak robi większość. Jeżeli nie mam potrzeby, na przyjemności mi nie
    zależy, to po cholerę mam "gazować" (od świateł do świateł)? Żeby więcej
    paliwa spalić? :)

    > Na pewno mu to nie zaszkodzi - wręcz przeciwnie...

    O właśnie - a dlaczego "wręcz przeciwnie"? Co konkretnie zyskujemy?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.