-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Dykus <d...@s...wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
Date: Fri, 25 Jul 2014 18:58:04 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 47
Message-ID: <lr8jq2$f1l$1@node2.news.atman.pl>
References: <lqrmts$i8p$1@node1.news.atman.pl>
<7...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 95.215.233.4
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1406653058 15413 95.215.233.4 (29 Jul 2014 16:57:38 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 29 Jul 2014 16:57:38 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.6.0
In-Reply-To: <7...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2540301
[ ukryj nagłówki ]Witam,
W dniu 2014-07-29 16:10, Bugatti pisze:
> Pytania na tej grupie stają się coraz bardziej dziecinne.
Masz rację, pytanie nie należy do szczególnie inteligentnych. Może
dlatego, że wiele osób używa i się nie zastanawia. Tak jak z soleniem
wody do gotowania jajek - wiele osób soli, a nie każdy wie po co.
M.in. od mechaników słyszy się takie teksty. Ja nie dłubię w
samochodach, więc pytam jak to rzeczywiście jest... Niestety, trzeba
mieć wiedzę by odpowiedzieć nawet na dziecinne pytanie. Odpowiedź w
stylu "tak jest i koniec" nawet dzieci nie satysfakcjonuje... :)
> Za nie długo mogą być pytania:
Kiedy?! ;>
> Do autora tematu:
>
> "Gazowanie" auta na jałowym nic nie daje. A wręcz szkodzi, ponieważ silnik doznaje
większego przyspieszenia niż podczas obciążenia.
Ale brak jest obciążenia, przez co i naprężenia chyba mniejsze (nie ma
przenoszenia mocy na koła).
Aha, ja o "gazowaniu na jałowym" nie pisałem... ;)
> Silnik w aucie jest po to aby wykorzystywać jego power-band w pełnym jego zakresie
- nie raz na miesiąc, tylko co kilka(-naście) kilometrów podczas jazdy!
Ale pełną moc można wykorzystywać tylko wtedy, kiedy jest taka potrzeba.
I tak robi większość. Jeżeli nie mam potrzeby, na przyjemności mi nie
zależy, to po cholerę mam "gazować" (od świateł do świateł)? Żeby więcej
paliwa spalić? :)
> Na pewno mu to nie zaszkodzi - wręcz przeciwnie...
O właśnie - a dlaczego "wręcz przeciwnie"? Co konkretnie zyskujemy?
--
Pozdrawiam,
Dykus.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.07.14 20:16 masti
- 29.07.14 17:11 NetiaAbonent
- 29.07.14 20:56 NetiaAbonent
- 02.08.14 22:42 Lewis
- 14.08.14 13:39 Jakub Witkowski
- 14.08.14 14:05 Jakub Witkowski
- 12.08.14 22:30 janusz_k
- 14.08.14 22:01 janusz_k
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław