  • Date: Thu, 17 Jan 2013 23:58:37 +0100
    From: R2r <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xenony?

    W dniu 2013-01-17 23:10, BartekK pisze:
    > Pytanie jeszcze, który zestaw soczewkowy.
    Każdy. Światło z ksenonów jest inaczej rozprowadzane niż z halogenów.
    Musi, w przeciwnym wypadku będzie oślepiać.

    > Miałem w rękach takie, że nie
    > można było dojść "co to za linia miała być", w zasadzie jakby wstawić
    > HID do słoika po ogórkach - efekt ten sam, ale też widziałem taki, który
    > rysował bardzo ładne _/ na ścianie, dając też na drodze dobre światło.
    Jak dla kogo dobre...

    > W niektórych autach nie ma najmniejszej różnicy - reflektor soczewkowy
    > jest dokładnie ten sam do hid i żarówki, różnica jest tylko w gnieździe
    > na sam palnik.
    Bzdura. Powyżej tego co oznaczyłeś wcześniej jako _/ też jest światło.
    Musi, inaczej nie widziałbyś np. znaków drogowych. Ksenonowe żródło
    światła emituje znacznie (ok. 3x) więcej światła niż halogenowe, więc
    powyżej linii będzie też 3 x więcej niż w przypadku zastosowania
    halogenów. Dlatego właśnie dla ksenonów układ optyczny musi być inny
    (choć może z pozoru wyglądać na identyczny) niż dla halogenów.

    > Więc jeśli bez zmiany gniazda (z H7 na D2S/R) dasz po
    > prostu HID na H7 - to nadal masz ten sam efekt, światło w ogniskowej
    > itd. Przykład z życia, przeze mnie sprawdzony - opel omega B.
    Przykład z życia przeze mnie zaobserwowany wczoraj - obok mnie (mam w
    samochodzie oryginalne ksenonowe lampy typu D2S) stoi Audi z ksenonami
    zamontowanymi do reflektorów soczewkowych dla halogenów. Na samochodzie
    przede mną oświetlony wyraźnie obszar poniżej linii "odcięcia", powyżej
    której prawie ciemność. Na samochodzie przed Audi linię owszem widać ale
    powyżej niej jest nieco tylko ciemniej niż pod nią. Dziwnie? Nie, te
    reflektory nie są skonstruowane (wbrew temu co chciałby właściciel
    Audika) do źródła ksenonowego.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __