  • 1. Data: 2013-01-17 20:29:14
    Temat: Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xenony?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    Myślałem że ślepnę na starość, ale jeszcze nie. Tzn Xsara którą jeżdżę
    bardzo słabo świeci. żarówki philips+70% nie poprawiają sytuacji. albo
    to ściema, albo świecą takim światłem którego ja nie widzę. Ostatecznie
    porównałem moc świecenia z partnerem o 4 lata starszym - staruszek
    świeci lepiej. Napięcie na żarówkach - ponad 13.5V. Klosze. no właśnie.
    jakieś takie lekko matowe. Plastik jakiś zamiast szybki. Zrobiłem numer
    kaskaderski i umyłem od środka lampy! chemią taką mocną i wodą.
    minimalnie się poprawiło świecenie, ale tak ledwie zauważalnie,
    natomiast sam wygląd reflektora - bardzo. Co mi z tego. Planuje zamiast
    tych h4 które mam, wsadzić bixenony. Będzie lepiej? Pytam praktyków nie
    sprzedawców! Czy policja się będzie czepiać?
    (wiem że niby nie można, ale sprzedają się w dużych ilościach, no to
    chyba nie poto żeby je w kurnikach montować?)
    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2013-01-17 20:47:51
    Temat: Re: Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xenony?
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > sprzedawców! Czy policja się będzie czepiać?

    Będzie, i bardzo dobrze.
    Będziesz oślepiał.

  • 3. Data: 2013-01-17 20:56:32
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > Będzie lepiej? Pytam praktyków nie
    > sprzedawców!

    ja probowalem i nie polecam.

    bylo tak ze jesli krotkie swiecily ok, to dlugie za wysoko. jesli
    opuscilem tak ze dlugie byly akceptowalne to znow mijania swiecily metr
    przed autem. no i oslepialy. szybko powrocilem do orginalu a xenony
    wpakowalem w halogeny dalekosiezne-polecam taka przerobke jesli ktos ma.

  • 4. Data: 2013-01-17 20:57:04
    Od: me-how <t...@k...pl>

    W dniu 2013-01-17 20:29, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > Myślałem że ślepnę na starość, ale jeszcze nie. Tzn Xsara którą jeżdżę
    > bardzo słabo świeci.

    nie wiem co masz za xsare, ale zamiast inwestować w chiński ksenon,
    później, słusznie zresztą, na mandat czy inne badanie techniczne po
    zatrzymaniu DR kup sobie nowe reflektory - nawet najtańsze zamienniki -
    wyjdziesz na tym lepiej - tylko nie zapomnij dobrze ich wyregulować

  • 5. Data: 2013-01-17 21:07:21
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > bardzo słabo świeci. żarówki philips+70% nie poprawiają sytuacji. Planuje zamiast
    > tych h4 które mam, wsadzić bixenony. Będzie lepiej?
    Wałkowane tutaj wiele razy. Czy się będzie czepiać czy nie - zależy jak
    bardzo "druciarsko" to wykonasz.
    1) masz klosze "ryflowane", a w miejsce swojej żarówki wkładasz 'hid'
    bi-xenon z ruchomą przesłoną lub ruchomym palnikiem (długie/krótkie).
    2) masz klosze "gładkie", a wiązkę światła kształtuje "tylne lustro", i
    j.w. wkładasz HID z ruchomą przesłoną/palnikiem
    3) masz klosze "gładkie", demontujesz całą lampę, rozbierasz i w miejsce
    żarówki H4 zakładasz "zestaw soczewkowy" (o ile się w lampie mieści)
    który zawiera palnik hid i cały układ optyczny jak w reflektorze soczewkowym
    4) szukasz (jeśli istniał do twojego auta) reflektora "soczewkowego" z
    dwoma żarówkami (soczewka na krótkie, H7? i osobna żarówka h1 lub h7 na
    długie), i w tym zestawie soczewkowym zmieniasz żarówkę na palnik HID.

    Sensowne rozwiązania to tylko 3) i 4). I szczerze polecam dodanie
    spryskiwacza świateł, by utrzymać je w czystości.

    Rozwiązanie 1) jest o kant dupy rozbić, świecisz wszędzie a nie na
    drogę, w dodatku albo jako-tako świecą długie albo krótkie, nigdy nie
    daje się ustawić obu sensownie. Jedyne sensowne rozwiązanie to oddać
    reflektor do regeneracji (powłoki odblaskowej i ew. polerowanie klosza)

    Rozwiązanie 2) jest ostrym druciarstwem, podobnie jak 1) nie daje się
    dobrze ustawić "linii światła", ale trochę mniej razi po oczach jak
    reflektory są nowe i sprawne (choć policja widzi od razu że to
    druciarstwo i może zatrzymać auto i dowód)

    Rozwiązanie 3) jest całkiem spoko, wygląda i działa praktycznie jak
    fabryczne xenony z soczewką, ale pod warunkiem, że masz gładkie klosze.
    Przy kloszach ryflowanych odpada całkowicie, bo paski na szybce
    zniekształcą wiązkę światła.

    Rozwiązanie 4) jest najbardziej profi, ale po pierwsze musiały by takie
    swiatła do tego modelu być produkowane, a po drugie - trzeba je kupić, i
    jeszcze kupić zestaw hid h7...

    Krótko podsumowując - najtaniej i stosunkowo najlepiej wyjdziesz na
    oddaniu swoich kloszy do profesjonalnej regeneracji.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-01-17 22:36:48
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-01-17 21:07, BartekK pisze:
    > Rozwiązanie 3) jest całkiem spoko, wygląda i działa praktycznie jak
    > fabryczne xenony z soczewką, ale pod warunkiem, że masz gładkie klosze.
    Nieprawda. To nie działa tak jak fabryczne ksenony.

    > Rozwiązanie 4) jest najbardziej profi, ale po pierwsze musiały by takie
    > swiatła do tego modelu być produkowane, a po drugie - trzeba je kupić, i
    > jeszcze kupić zestaw hid h7...
    I będzie tak samo jak powyżej czyli do niczego.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 7. Data: 2013-01-17 22:53:01
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 17.01.2013 21:07, BartekK pisze:

    > 1) masz klosze "ryflowane", a w miejsce swojej żarówki wkładasz 'hid'
    > bi-xenon z ruchomą przesłoną lub ruchomym palnikiem (długie/krótkie).
    mam. kupie nowe, bo mam serdecznie dość jazdy w półmroku. Problem jest
    taki że nie ma szans na gładkie. jedyne co znalazłem to to:
    http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/28/49/31/
    00/2849310050
    czyli ryflowane, ale 2 razy h7, czyli mam osobno długie i krótkie.
    Bedzie oślepiało czy nie?

    > 4) szukasz (jeśli istniał do twojego auta) reflektora "soczewkowego"
    chyba nie istniały.....

    > Krótko podsumowując - najtaniej i stosunkowo najlepiej wyjdziesz na
    > oddaniu swoich kloszy do profesjonalnej regeneracji.
    kupie nowe!. pytanie czy warto wydać 3-4 stówy na... właśnie co?
    ToMasz

  • 8. Data: 2013-01-17 22:55:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 17 Jan 2013 20:29:14 +0100, ToMasz napisał(a):

    > Klosze. no właśnie.
    > jakieś takie lekko matowe. Plastik jakiś zamiast szybki. Zrobiłem numer
    > kaskaderski i umyłem od środka lampy! chemią taką mocną i wodą.

    Takie rzeczy myje się samą wodą, albo delikatną chemią - smołą tego nie
    miałeś ubrudzonego, raczej przykurzone i pewnie wystarczyło wypłukać.
    Jeżeli plasik zmatowiał to trzeba wymienić na nowy (jak się da go
    demontować, a klosz jest gładki, to można spróbować kupić lampy z anglika
    jako dawcę klosza).
    Niektórzy to polerują, ale trzeba pamiętać o zabezpieczeniu poliwęglanu
    przed promieniowaniem UV.
    A na przyszłość nie szorować lamp od zewnątrz, to nie będą matowieć (z
    powodu zdarciu warstwy chroniącej poliwęglan przed promieniowaniem UV).

    > minimalnie się poprawiło świecenie, ale tak ledwie zauważalnie,
    > natomiast sam wygląd reflektora - bardzo.

    Jeszcze zrób taki eksperyment, że otwórz boczną szybę w drzwiach i wystaw
    przez nią głowę - jak w tym momencie się wyraźnie poprawi, to znaczy że
    masz brudną albo porysowaną przednią szybę, a nie problem z lampami.

    > Co mi z tego. Planuje zamiast
    > tych h4 które mam, wsadzić bixenony. Będzie lepiej?

    Nie nie będzie - jak samochód ma lampy soczewkowe to jeszcze jakoś tam to
    świeci, ale jak klasyczne reflektory z odbłyśnikiem to jest tragedia.

    > Czy policja się będzie czepiać?

    Tak, DR stracisz jak tylko miniesz się z radiowozem, bo oślepiał będziesz
    jakbyś jechał na światłach drogowych.

    Sądzę że masz problem nie ze źródłem światła (żarówkami), a całą resztą -
    matowymi lampami, może również szybą.

  • 9. Data: 2013-01-17 23:10:43
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-17 22:36, R2r pisze:
    > Nieprawda. To nie działa tak jak fabryczne ksenony.
    Pytanie jeszcze, który zestaw soczewkowy. Miałem w rękach takie, że nie
    można było dojść "co to za linia miała być", w zasadzie jakby wstawić
    HID do słoika po ogórkach - efekt ten sam, ale też widziałem taki, który
    rysował bardzo ładne _/ na ścianie, dając też na drodze dobre światło.
    Ale to rebus i chińszczyzna, co się trafi, więc lepiej kupować
    lokalnie/odbiór osobisty i sprawdzić na żywo.

    > I będzie tak samo jak powyżej czyli do niczego.
    W niektórych autach nie ma najmniejszej różnicy - reflektor soczewkowy
    jest dokładnie ten sam do hid i żarówki, różnica jest tylko w gnieździe
    na sam palnik. Więc jeśli bez zmiany gniazda (z H7 na D2S/R) dasz po
    prostu HID na H7 - to nadal masz ten sam efekt, światło w ogniskowej
    itd. Przykład z życia, przeze mnie sprawdzony - opel omega B.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2013-01-17 23:58:37
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-01-17 23:10, BartekK pisze:
    > Pytanie jeszcze, który zestaw soczewkowy.
    Każdy. Światło z ksenonów jest inaczej rozprowadzane niż z halogenów.
    Musi, w przeciwnym wypadku będzie oślepiać.

> [...]
    > HID do słoika po ogórkach - efekt ten sam, ale też widziałem taki, który
    > rysował bardzo ładne _/ na ścianie, dając też na drodze dobre światło.
    Jak dla kogo dobre...

    > W niektórych autach nie ma najmniejszej różnicy - reflektor soczewkowy
    > jest dokładnie ten sam do hid i żarówki, różnica jest tylko w gnieździe
    > na sam palnik.
    Bzdura. Powyżej tego co oznaczyłeś wcześniej jako _/ też jest światło.
    Musi, inaczej nie widziałbyś np. znaków drogowych. Ksenonowe żródło
    światła emituje znacznie (ok. 3x) więcej światła niż halogenowe, więc
    powyżej linii będzie też 3 x więcej niż w przypadku zastosowania
    halogenów. Dlatego właśnie dla ksenonów układ optyczny musi być inny
    (choć może z pozoru wyglądać na identyczny) niż dla halogenów.

    > Więc jeśli bez zmiany gniazda (z H7 na D2S/R) dasz po
    > prostu HID na H7 - to nadal masz ten sam efekt, światło w ogniskowej
    > itd. Przykład z życia, przeze mnie sprawdzony - opel omega B.
    Przykład z życia przeze mnie zaobserwowany wczoraj - obok mnie (mam w
    samochodzie oryginalne ksenonowe lampy typu D2S) stoi Audi z ksenonami
    zamontowanymi do reflektorów soczewkowych dla halogenów. Na samochodzie
    przede mną oświetlony wyraźnie obszar poniżej linii "odcięcia", powyżej
    której prawie ciemność. Na samochodzie przed Audi linię owszem widać ale
    powyżej niej jest nieco tylko ciemniej niż pod nią. Dziwnie? Nie, te
    reflektory nie są skonstruowane (wbrew temu co chciałby właściciel
    Audika) do źródła ksenonowego.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __