  • 11. Data: 2018-06-26 01:50:29
    Temat: Re: Czym myć ręce?
    Od: kk <k...@o...pl>

    > Jesli to czyste smary to ciepla woda i mydlo. Jesli przepracowane to dupa zbita,
    tylko czas czyli kilka dni. Popatrz na rece mechanikow samochodowych. Gdyby byly
    cudowne srodki to by ich uzywali.

    Nosz ... zwykły proszek rozwiązuje problem

  • 12. Data: 2018-06-26 06:34:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 25.06.2018 o 22:40, Marek S pisze:
    > Witam,
    >
    > Pozornie głupie pytanie i NTG... Pomyślałem, że brać mechaników
    > samochodowych będzie najlepszym miejscem do uzyskania odpowiedzi. Otóż
    > lubię majsterkować i czasem mam dłonie w smarach.
    Ja sobie chwalę środek Fast Orange:
    http://www.eceluloza.pl/pl/p/Fast-Orange-Trounce-3%2
    C79L-Emulsja-do-mycia-rak/169
    Zawiera pumeks, dobrze szoruje i od biedy można go używać nawet, jak nie
    ma wody. Przede wszystkim to używaj rękawiczek. Czy to zwykłych, czy
    jednorazowych (polecam nitrylowa - mocniejsze od lateksowych).
    Na zakończenie stara rada:
    najtrudniejsze zabrudzenia z rąk usuniesz idealnie wyrabiając ręcznie
    ciasto, ewentualnie mieszając mięso na mielone ;-)
    Warunek jest tu jeden - musisz to robić jak domownicy nie widzą.
    Jacek

  • 13. Data: 2018-06-26 08:54:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-06-25 o 22:40, Marek S pisze:
    > Witam,
    >
    > Pozornie głupie pytanie i NTG... Pomyślałem, że brać mechaników
    > samochodowych będzie najlepszym miejscem do uzyskania odpowiedzi. Otóż
    > lubię majsterkować i czasem mam dłonie w smarach. Domycie ich graniczy z
    > cudem więc zapewne tylko cudowny środek będzie odpowiedni do tego :-) W
    > pracy trudno byłoby mi się pokazać z niedomytymi dłońmi :-) Jakiego
    > środka używa się w warsztatach?

    Kup LOC Amwaya. Taki płyn do mycia. Delikatny i skuteczny.

    --
    MN

  • 14. Data: 2018-06-26 11:30:19
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-06-25 o 23:15, Uzytkownik pisze:

    > Jaja sobie robisz? Środki do mycia silników są bardzo żrące i można
    > sobie poparzyć ręce, ponieważ najważniejszym składnikiem takich płynów
    > jest wodorotlenek sodu czyli soda kaustyczna. Środek ten działa bardzo
    > podstępnie na skórę, bo początkowo nie daje żadnych odczuć. Wnika
    > głęboko w skórę, a kiedy zaczyna piec to już za późno, a poparzenia te
    > goją się bardzo trudno.
    > Benzyna zaś mocno wysusza skórę, która po takiej benzynie lubi pękać.

    Żadnym rozpuszczalnikiem bo utrwali zabrudzenia wewnątrz naskórka.
    Na początek spożywczym tłuszczem, który rozpuści zabrudzenia.
    Jak w domu to nawet masło czy olej do smażenia.
    Później już mydło da radę.

  • 15. Data: 2018-06-26 11:51:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
    >Żadnym rozpuszczalnikiem bo utrwali zabrudzenia wewnątrz naskórka.
    >Na początek spożywczym tłuszczem, który rozpuści zabrudzenia.
    >Jak w domu to nawet masło czy olej do smażenia.
    >Później już mydło da radę.

    Masło znakomite na smołe, ale na stare smary, to IMO niezbyt.

    J.

  • 16. Data: 2018-06-26 11:53:05
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 26-06-2018 o 08:54, Marcin N pisze:

    > Kup LOC Amwaya. Taki płyn do mycia. Delikatny i skuteczny.

    Nie pamiętam czy to był LOC, ale kiedyś Amway miał takie mydło w
    butelkach z pompką. Fenomenalnie zmywał wszystkie smary z rąk.

    yabba

  • 17. Data: 2018-06-26 12:54:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kk" napisał w wiadomości grup

    >Nosz ... zwykły proszek rozwiązuje problem

    a) tak sobie, nienajlepiej,
    b) duzo sody zawiera, regularne mycie nie jest szkodliwe ?

    J.

  • 18. Data: 2018-06-26 14:03:06
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-06-25 22:40, Marek S wrote:
> [...]
    > cudem więc zapewne tylko cudowny środek będzie odpowiedni do tego :-) W
    > pracy trudno byłoby mi się pokazać z niedomytymi dłońmi :-) Jakiego

    Stary rosyjski mechanik nauczył mnie myć ręce proszkiem do prania.
    Schodzi naprawdę ładnie.

    W Biedronce była jakaś tania pasta BHP w puszcze - też ładnie zmywa i
    posiada coś zmiękczające skórę.

  • 19. Data: 2018-06-26 16:28:33
    Od: l...@g...com

    Po proszkach niektórzy dostają egzem lub innych skórnych świństw. Pasta BHP i
    szczota. A przed robotą krem.

  • 20. Data: 2018-06-26 17:11:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-26 o 12:54, J.F. pisze:

    > a) tak sobie, nienajlepiej,
    > b) duzo sody zawiera, regularne mycie nie jest szkodliwe ?

    Sody jak sody, ale dużo fosforanów, które niszczą skórę powodując, że
    pęka i tworzą się rany.