  • 11. Data: 2016-07-13 12:50:55
    Temat: Re: Czym zmierzyć czas trwania cienia?
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 12 Jul 2016 20:48:35 +0200, Artur Miller <n...@n...com>
    wrote:
    > takie rozwiązanie, obniżając tymczasowo...

    A co masz przeciw Hamamatsu S5973 (Si PIN photodiode)? Wyciąga do
    1GHz, więc rozdzielczość 1ns wydaje się możliwa. W tym czasie światło
    przelatuje niecałe 30 cm.

  • 12. Data: 2016-07-13 14:05:40
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-13 o 12:50, slawek pisze:

    > A co masz przeciw Hamamatsu S5973 (Si PIN photodiode)? Wyciąga do 1GHz,
    > więc rozdzielczość 1ns wydaje się możliwa. W tym czasie światło
    > przelatuje niecałe 30 cm.

    przeciwko samej diodzie ne mam nic, mimo, że jest "discontinued", ale
    cena przystępna. tylko, że trzeba do niej kawałek elektroniki
    odpowiedniej przykleić, a to już leży poza granicami moich kompetencji
    :) chętnie przygarnę jakiś układ referencyjny...

    a.

  • 13. Data: 2016-07-13 16:39:39
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Jul 2016 14:05:40 +0200, Artur Miller <n...@n...com>
    wrote:
    > :) chętnie przygarnę jakiś układ referencyjny...

    Hamamatsu jest/było bardzo przyjazne, powinni mieć wszystko co
    trzeba. I pewnie jakieś diody co są continued. Robią świetne
    fotopowielacze, ale fotopowielacze są dość wredne: napięcie zasilania
    tak około 1500V, trzeba chodzić do -20C, parę innych uciążliwości, w
    tym konieczność osłon magnetycznych. Powinni mieć całą gotową
    elektronikę także do PIN. Kiedyś przysłali katalogi, teraz powinni
    mieć coś na WWW.

  • 14. Data: 2016-07-13 17:05:11
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Jul 2016 16:39:39 +0200, slawek <f...@f...com> wrote:
    > mieć coś na WWW.

    Jest śliczny katalog na Www.

  • 15. Data: 2016-07-13 18:34:03
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-13 o 17:05, slawek pisze:

    > Jest śliczny katalog na Www.

    o, i życie nabiera barw... :) myślę, że to
    http://www.hamamatsu.com/resources/pdf/ssd/si_pd_cir
    cuit_e.pdf rozwiąże
    mój podstawowy problem

    dzięki :)

    a.

  • 16. Data: 2016-07-13 19:21:32
    Od: Tadeusz Wajda <t...@h...com>

    On Wednesday, July 13, 2016 at 6:34:05 PM UTC+2, Artur Miller wrote:

    > o, i życie nabiera barw... :) myślę, że to
    > http://www.hamamatsu.com/resources/pdf/ssd/si_pd_cir
    cuit_e.pdf rozwiąże
    > mój podstawowy problem
    >
    > dzięki :)
    Ciesze sie, ze Ty się cieszysz. Mnie tez taki uklad się przydalby, z tym, ze
    nie mam pewności czy on potrafi przetworzyć pojedynczy laserowy impuls swietlny o
    dlugosci około 3, gora 5 ns?

    Jak taki "skuckasz" to zamowie u Ciebie kilka sztuk i za trud zaplace.

    A może już Ktoś z tej grupy się tym bawil i nie trzeba wywazac otwartych
    drzwi? Bo czyta się tu glownie dobre rady ale konkretnie wartościowych i
    sprawdzonych wiadomości jakos dziwnie trudno się doszukać.

    Pzdr
    Tornad

  • 17. Data: 2016-07-13 19:59:51
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-13 o 19:21, Tadeusz Wajda pisze:

> [...]
    > drzwi? Bo czyta się tu glownie dobre rady ale konkretnie wartościowych i
    > sprawdzonych wiadomości jakos dziwnie trudno się doszukać.

    w przyszłym tygodniu zapewne się dowiem czegoś w temacie stromości
    zbocza itp. będzie można oszacować czy pojedyncze ns są w ogóle wykonalne.

    a.

  • 18. Data: 2016-07-13 20:01:02
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

> [...]
    > drzwi? Bo czyta się tu glownie dobre rady ale konkretnie wartościowych i
    > sprawdzonych wiadomości jakos dziwnie trudno się doszukać.

    Zerknijcie obaj na to:

    http://www.acam.de/products/time-to-digital-converte
    r/overview/

    P.P.

  • 19. Data: 2016-07-13 20:20:00
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-07-13 o 18:34, Artur Miller pisze:

    > o, i życie nabiera barw... :) myślę, że to
    > http://www.hamamatsu.com/resources/pdf/ssd/si_pd_cir
    cuit_e.pdf rozwiąże
    > mój podstawowy problem

    Tam jest OP07, szybkie to to nie będzie...

    P.P.

  • 20. Data: 2016-07-13 20:22:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Miller" napisał w wiadomości grup
> [...]

    Tornadzie, to powyzej to zaledwie "koncept" jest.
    Podejrzewam ze sporo pracy wymaga przekucie tego na 5ns ... nawet
    jesli niby sa opampy na te 200MHz
    (a sa i szybsze).

    >w przyszłym tygodniu zapewne się dowiem czegoś w temacie stromości
    >zbocza itp. będzie można oszacować czy pojedyncze ns są w ogóle
    >wykonalne.

    A mozesz uchylic rabka tajemnicy co to za obiekt ?

    Bo jak mosty nie drgaja o 2 mm z czestotliwoscia 2kHz, tak
    mechanicznie raczej sie nie otrzymuje 1MHz, a co dopiero 1GHz ...

    J.