  • 1. Data: 2013-09-09 14:43:20
    Temat: Czyszczenie drukarki
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    Czy są jakieś tajne serwisowe sposoby na odświeżenie starej brudnej
    drukarki?
    Nie chodzi mi o jakość wydruku i programowe zabawy, a o rozebranie jej
    na części i ogarnięcie np paneli obudowy, która ma milion zakamarków w
    których są "zacieki" z kurzu i resztek tonera.
    Ręcznie doprowadzenie tego do porządku potrwałoby pewnie z tydzień :/
    Marcin

  • 2. Data: 2013-09-09 17:35:22
    Temat: Re: Czyszczenie drukarki
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 09.09.2013 14:43, Chocobo pisze:
> [...]
    > których są "zacieki" z kurzu i resztek tonera.
    > Ręcznie doprowadzenie tego do porządku potrwałoby pewnie z tydzień :/
    jest taki płyn, nazywa się dimer. możesz poszukać w makro, selgrosie
    albo na allegro. nie wiem jakich środków myjących używałeś, ale dimer ma
    kopa. jak go rozcieńczysz wbrew zaleceniom 1:1 to reaguje z aluminium.
    tak więc sugeruje rozrobić dimera, wlać do spryskiwacza, spryskać co
    potrzebujesz, zebrać co się da szmatą, gąbką, a co się nieda
    odkurzaczem. jasne że to zdrowe dla niego nie będzie, ale jak zbierzesz
    50ml wody, i wyrzucisz worek, to raczej nic złego się nie stanie

    ToMasz

  • 3. Data: 2013-09-09 22:49:48
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-09-09 14:43, Chocobo pisze:
> [...]
    > których są "zacieki" z kurzu i resztek tonera.
    > Ręcznie doprowadzenie tego do porządku potrwałoby pewnie z tydzień :/
    w "profesjonalnym autoryzowanym serwisie" obudowa jest rozbierana i
    wszystko jest myte... pod wielkim zlewem ;) Najpierw zwykłym płynem "do
    garów" i pędzlem (takim jak do malowania), potem silnym strumieniem
    wody, a potem dmuchanie-suszenie z kompresora.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2013-09-09 23:27:25
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2013-09-09 22:49, BartekK pisze:

> [...]
    > garów" i pędzlem (takim jak do malowania), potem silnym strumieniem
    > wody, a potem dmuchanie-suszenie z kompresora.

    Ogólnie usunięcie tego brudu samą szmatką daje satysfakcjonujący efekt,
    nie trzeba (na chwilę obecną) żadnej chemii. On odchodzi nawet po
    przejechaniu paluchem
    http://prntscr.com/1qco4q

    Problem bardziej z dostępem do zakamarków. Nawet wkładałem pod prysznic
    i dałem duże ciśnienie i wąski strumień niestety to akurat nie za bardzo
    działa.
    O ile w pierwszym zdjęciu to nie jest bardzo duży problem, to już w tego
    typu elementach http://prntscr.com/1qcove
    jest lipa. A na pewno będą jeszcze gorsze.
    Próbowałem, owijać śrubokręt szmatką, ale zbiera za bardzo punktowo, no
    i problem z narożnikami. Może rzeczywiście pędzelek jest wart
    wypróbowania :)

    Marcin

  • 5. Data: 2013-09-10 08:50:04
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Chocobo" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]

    > problem z narożnikami. Może rzeczywiście pędzelek jest wart wypróbowania

    Ja czyściłem kilkanaście drukarek poprzez rozebranie ich dosłownie do
    ostatniej
    śrubki. Większość drukarek po kilku latach jest tak zachlapana w środku, ze
    inaczej
    po prostu się nie da. Można ewentualnie poprzestać na zdjęciu wszystkich
    widocznych
    plastików, co często też nie jest proste, bo niektóre elementy są mocno
    zintegrowane
    z całością. W każdym razie jeśli to ma być czyste to zapomnij o jakimś
    dłubaniu patyczkami.
    Jedna kropla tego cholernego tuszu potrafi zabrudzić pół drukarki, a jak
    zaschnie to
    godzinami to trzeba moczyć i płukać.

  • 6. Data: 2013-09-10 12:14:15
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 9 września 2013 (14:43:20) napisano:

> [...]
    > na części i ogarnięcie np paneli obudowy, która ma milion zakamarków w
    > których są "zacieki" z kurzu i resztek tonera.

    Fragmenty plastikowej obudowy znakomicie myją się w zmywarce do
    naczyń.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 7. Data: 2013-09-10 22:37:13
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2013-09-10 08:50, chochlik_drukarski pisze:

    > Ja czyściłem kilkanaście drukarek poprzez rozebranie ich dosłownie do
    > ostatniej
    > śrubki.

    Taki jest plan mniej więcej :)

    > W każdym razie jeśli to ma być czyste to zapomnij o jakimś
    > dłubaniu patyczkami.

    Sęk w tym, że pojedyncze nierozbieralne już elementy są tak
    skonstruowane, że moje delikatne paluszki mają problem :)

    Marcin

  • 8. Data: 2013-09-10 22:39:12
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2013-09-10 12:14, Yakhub pisze:

    > Fragmenty plastikowej obudowy znakomicie myją się w zmywarce do
    > naczyń.

    O, to jest myśl. A praktykowałeś z chemią, czy samą wodą? Jeden z moich
    noży z plastikową rączką niestety nie zniósł zmywarki najlepiej, ale
    może to kwestia konkretnego plastiku

    Marcin

  • 9. Data: 2013-09-11 12:34:28
    Od: ikov <i...@t...pl>

    W dniu 2013-09-10 12:14, Yakhub pisze:
    > W liście datowanym 9 września 2013 (14:43:20) napisano:

    > Fragmenty plastikowej obudowy znakomicie myją się w zmywarce do
    > naczyń.

    Jest też patent na wybielenie - jeśli obudowa onegdaj była biała, a
    teraz szarokremowa: w drogerii trzeba kupić preparat do rozjaśniania
    włosów (woda utleniona w formie żelu). Smarujesz plastiki i wystawiasz
    na niezbyt długi czas na słońce. Przy słabym efekcie można powtórzyć,
    plastiku nie powinno uszkodzić a będzie wyglądał jak prosto z fabryki.
    Pomaga na odświeżanie (wyzualne) plastików starej elektroniki, np C64
    albo jakieś pradawne konsole.

  • 10. Data: 2014-03-07 21:28:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    BartekK wrote:
> [...]
    > garów" i pędzlem (takim jak do malowania), potem silnym strumieniem
    > wody, a potem dmuchanie-suszenie z kompresora.

    Autoryzowane serwisy mają specjalne płyny do mycia drukarek. Nazwa tego
    płynu jest tajemnicą firmy :-) W każdym razie to nie jest płyn do mycia
    naczyń, tylko odpowiedni koncentrat sprowadzany na zamówienie. Ale przy
    pojedyńczej drukarce pewnie dobry płyn do mycia naczyń może dać efekt.