    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: DAB zabije retro radio?
    Date: Mon, 5 Sep 2022 14:11:40 +0200

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Sąsiad, który zbiera retro radioodbiorniki przekonuje mnie, że nie
    > będzie możliwości posłuchania retro-radia gdy wyłączą analogowy sygnał.
    >
    > Czyż technicznie nie jest możliwe zrobienie konwertera, który
    > wybrane/wszystkie (wszystkie pewnie nie zmieszczą się) stacje DAB
    > zamieni na analogowe i taki sygnał poda się na gniazdo antenowe.
    > Symulując obecny "eter".
    >
    > Jeżeli obecnie nie istnieje takie urządzenie raczej gadżet, to wynika
    > to z małego rynku retro maniaków?

    Jak żeż nie istnieje? Aż roi się od samochodowych transmiterów FM
    wtykanych w gniazdo zapalniczki. Transmitują z wbdowanego odtwarzacza
    MP3, ale mogą też z analogowego wejścia jack, w szczególności z jakiegoś
    odbiornika DAB. Kiedyś rynek na takie transmitery był większy, sam żem
    używał, teraz zmalał, bo radia samochodowe same odtwarzają MP3. Widziałem
    takie transmitery na wyprzedażach za pół dolara. Za niewielkie pieniądze
    można zasymulować eter z kilkunastoma stacjami.

    > Wiem, że są konwertery DAB-FM. Ale zmiana stacji już tylko możliwa na
    > konwerterze. I już nie ma tej przyjemności z kręcenia gałką.

    Też można mieć kilka takich i dalej kręcić gałką.

    --
    Jarek