  • Data: 2018-07-17 11:34:54
    Temat: Re: DCF77
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > A skąd wiesz, że ramka jest poprawna? W sygnale DCF77 jest bardzo
    > mało informacji dodatkowej, która potrafi to zapewnić. Proste
    > algorytmy dekodowania łatwo jest "wykoleić".

    To, że tak to spitolili, jest dla mnie niepojęte. Przecież wiadomo, że na
    radiu są przekłamania. Jeszcze bardziej niepojęte jest to, że nikt tego
    przez tyle czasu nie naprawił. Wiem, że jest kompatybilność wsteczna, ale
    skoro wcześniej był mors, a teraz go nie ma, to zakładam że dałoby się tam
    wcisnąć choćby CRC32.

    Za enwiki:

    "There was also a Morse code station identification until 2006, sent
    during minutes 19, 39 and 59 of each hour, however this was discontinued
    as the station is easily identifiable by the characteristic signal. A 250
    Hz tone was generated by square wave modulating the carrier between 100%
    and 85% power, and that tone was used to send one letter per second,
    between the second marks. During seconds 2032, the call sign "DCF77" was
    transmitted twice."

    Są też pola "civil warning bits".

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]