  • 41. Data: 2013-05-04 21:18:56
    Temat: Re: DCT
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Friday, May 3, 2013 10:43:42 PM UTC+2, A. L. wrote:
    > Jakiej metody?

    Kolokwium nt projektu. O tym była mowa.

    w.

  • 42. Data: 2013-05-04 21:26:05
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu sobota, 4 maja 2013 20:35:52 UTC+2 użytkownik apl napisał:

    > Dzięki, znam teorię i stosowne wzory. Chodzi mi o wypróbowaną szybką
    > transformatę, zdolną szybko przeczesać ok 10 GB zapisów przy różnych
    > parametrach.

    Jeśli jeszcze wolno spytać: Co się dowiesz po takim przeczesaniu?
    Jaka jest tego praktyczna wartość?

    Kiedyś dawno temu próbowałem aproksymować dane pomiarowe mniej/więcej
    takim wzorem:
    f(x) = a1*sin( b1*x + c1 ) + a2*sin( b2*x + c2 ) + .... an*sin( bn*x + cn );
    Szukałem najlepszych ai, bi i ci.

    Dlaczego lepiej użyć transformaty cosinusowej?

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2013-05-04 21:46:18
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    > Dzięki, znam teorię i stosowne wzory. Chodzi mi o wypróbowaną szybką
    >
    > transformatę, zdolną szybko przeczesać ok 10 GB zapisów przy różnych
    >
    > parametrach. W necie jest zatrzęsienie publikacji, ale jakoś nikt tych
    >
    > kilkunastu wierszy kodu nie kwapi się zamieścić. I (to a propos
    >
    > wcześniejszych odpowiedzi) nie jestem już (niestety!) studentem ani
    >
    > nawet informatykiem i do żadnych komercyjnych celów nie jest mi to
    >
    > potrzebne. Swoje coś warte kody publikuję jako freeware na WWW.
    >
    > Pozdrawiam, apl

    acha, mogles rozwinac o co ci chodzi bo
    z tej lakonicznej wypowiedzi to nie do konca
    wiadomo, zwlaszcza ze tam sie pojawia 'szybka
    w pascalu' (podoptymalizowana na intach jednakze nie asm, czy tez moze byc asm tyle
    ze nie jestem programista i nie wiem jak to
    uruchomic w pascalu ?) (*)

    (mozesz powiedziec co to za dane, w jakich
    grupach ma to byc obracane i po co ? (bo od
    tego badz co badz troche zalezy )

    (*) moze moglbym poszukac ale am troche zajec
    tak ze calkiem prawdopodobne ze zanim bym sie
    wzial za poszukanie tego to w tym czasie sam
    znajdziesz ;;-)

  • 44. Data: 2013-05-04 23:02:16
    Od: apl <a...@i...pl>

    On 4 Maj, 21:46, firr kenobi <p...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > (*) moze moglbym poszukac ale am troche zajec
    > tak ze calkiem prawdopodobne ze zanim bym sie
    > wzial za poszukanie tego to w tym czasie sam

    Dziękuję za dobre chęci. Swój apel kierowałem do osób, które coś
    takiego mają i mogą bez żadnego poświęcenia to podarować. No ale
    widzę, że raczej tacy na tym forum nie goszczą.
    apl

  • 45. Data: 2013-05-04 23:07:52
    Od: apl <a...@i...pl>

    On 4 Maj, 21:26, "M.M." <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > Szukałem najlepszych ai, bi i ci.
    >
    > Dlaczego lepiej użyć transformaty cosinusowej?

    Chodzi mi o zweryfikowanie badań wykonanych z użyciem klasycznej fft.
    Wydaje mi się, że zalecana transformata cosinusowa nic by nie
    zmieniła, ale lepiej przelecieć te dane ponownie i to wszystko.
    pozdrawiam, apl

  • 46. Data: 2013-05-04 23:20:40
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu sobota, 4 maja 2013 23:07:52 UTC+2 użytkownik apl napisał:

    > Chodzi mi o zweryfikowanie badań wykonanych z użyciem klasycznej fft.
    > Wydaje mi się, że zalecana transformata cosinusowa nic by nie
    > zmieniła, ale lepiej przelecieć te dane ponownie i to wszystko.

    A co jest w tych danych to tajemnica, czy możesz też wyjawić?
    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2013-05-04 23:34:53
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu sobota, 4 maja 2013 23:02:16 UTC+2 użytkownik apl napisał:

> [...]
    >
    > takiego mają i mogą bez żadnego poświęcenia to podarować. No ale
    >
    > widzę, że raczej tacy na tym forum nie goszczą.

    SPOX,
    (nie chcodzi o specjalne poswiecenie bo
    i tak ktoregos dnia by trzeba o tym doczytac
    ale faktycznie mam tez i co innego do roboty,
    i nie poweidziales dokladnie jaka to ma byc
    ta transformata bo z tego co kojarze jest
    kilka wersji i przede wszystkim trzeba chyba
    tez znac ten rozmiar 'chunka' ktory ma
    byc odwracany )

  • 48. Data: 2013-05-05 10:06:05
    Od: apl <a...@i...pl>

    On 4 Maj, 23:34, firr kenobi <p...@g...com> wrote:

> [...]
    >  i nie poweidziales dokladnie jaka to ma byc
    > ta transformata bo z tego co kojarze jest
    > kilka wersji i przede wszystkim trzeba chyba

    OK, nie chcę otwierać nowego tematu-rzeki, rzecz dotyczy analizy
    sygnału mowy. Są to jednak reminiscencje, bo odszedłem już od badań w
    tej dziedzinie. Planuję jednak min. publikacje swego softwareu w tej
    dziedzinie (a jest tego całkiem sporo) i zależy mi, aby był
    uniwersalny, szerzej stosowalny.
    apl

  • 49. Data: 2013-05-05 10:17:25
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Saturday, May 4, 2013 11:02:16 PM UTC+2, apl wrote:
    > Dziękuję za dobre chęci. Swój apel kierowałem do osób, które coś
    > takiego mają i mogą bez żadnego poświęcenia to podarować.

    Napisałeś bardzo lakoniczną prośbę, która niestety wyglądała jak
    studencki last-minute, a tutaj mamy uczulenie na "prośby". Jakbyś
    chociaż napisał po co Ci to potrzebne, nie byłby offtopicznej dyskusji.

    w.

  • 50. Data: 2013-05-05 12:43:00
    Od: Edek <e...@g...com>

    > Dziękuję za dobre chęci. Swój apel kierowałem do osób, które coś takiego
    > mają i mogą bez żadnego poświęcenia to podarować. No ale widzę, że
    > raczej tacy na tym forum nie goszczą.

    Jacy tacy? Piszący DCT w Pascalu to jakiś klub?

    --
    Edek