  • 51. Data: 2013-05-05 13:24:02
    Temat: Re: DCT
    Od: apl <a...@i...pl>

    On 5 Maj, 10:17, Wojciech Muła <w...@g...com> wrote:

    > Napisałeś bardzo lakoniczną prośbę, która niestety wyglądała jak
    > studencki last-minute, a tutaj mamy uczulenie na "prośby". Jakbyś
    > chociaż napisał po co Ci to potrzebne, nie byłby offtopicznej dyskusji.
    >
    > w.

    Ja uważam, że ważne jest, aby posiadać wiedzę, nieważne jak uzyskaną.
    W końcu postęp polega na tym, aby korzystać z osiągnięć innych, a nie
    wymyślać koła - prawda? Niestety, większość tu wypowiadających się
    przyjęła rolę spowiednika i stróżów prawa.
    apl

  • 52. Data: 2013-05-05 17:47:23
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 5 May 2013 04:24:02 -0700 (PDT), apl <a...@i...pl> wrote:

> [...]
    >wymyślać koła - prawda? Niestety, większość tu wypowiadających się
    >przyjęła rolę spowiednika i stróżów prawa.

    Bo napisales prosbe o gotowiec. Od niepamietnych czasoow grupa reaguje
    na takie prosby negatywnie (delikatnie mowiac)

    A.L.

  • 53. Data: 2013-05-06 09:20:14
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "apl" napisał w wiadomości grup
    g2000vbz.googlegroups.com...

    >Chodzi mi o zweryfikowanie badań wykonanych z użyciem klasycznej fft.
    >Wydaje mi się, że zalecana transformata cosinusowa nic by nie
    >zmieniła, ale lepiej przelecieć te dane ponownie i to wszystko.

    Poszukaj w jakiejś dobrej bibliotece książki "Transforms and Applications
    Handbook" (red. Alexander D. Poularikas).

    1. AFAIR jest tam kod źródłowy DCT wydrukowany (Fortran?)
    2. To bardzo dobra książka, jako swego rodzaju encyklopedia, choć do falek
    lepsza jest Ingrid (wiadomo dlaczego!)
    3. Tu masz link do szczegółowych danych

    http://www.amazon.com/Transforms-Applications-Handbo
    ok-Electrical-Engineering/dp/1420066528

    4. Te 10GB danych to niedużo - przeleci szybciej niż myślisz nawet przez
    "slow-Fourier-transform". Gorzej jeżeli miałoby być 10GB/sekundę...

    5. Zgadzam się - w ramach FIA (Freedom of Information Act, taki przepis z
    USA którego nikt, nawet w USA, nie rozumie) masz prawo zwrócić się do
    naukowca, który coś opublikował i wprost poprosić o kod źródłowy. I -
    teoretycznie - FIA gwarantuje ci dostęp do tego kodu. Albo i nie. Nikt tego
    nie "kuma". Tj. brak kodu źródłowego (pseudokodu, czegokolwiek) w pracach
    naukowych, nawet jako załączników on-line do prac drukowanych w żurnalach
    (każdy porządny żurnal pozwala wepchnąć multimedia na ich serwer jako
    add-on) wynika z dwóch, równie ważnych, przesłanek:

    a) NDA i trzymanie kodu w tajemnicy (a co? za darmo maja rozdawać?!)
    b) faktu że obliczeń nie robili autorzy, ale "technicy" nie wymienieni jako
    współtwórcy (no bo przecież dwie-trzy strony mniemanologii są ważniejsze niż
    10000 LOC).

    Serio - zdarzało mi się pytać "autora" o to jak robił obliczenia (face to
    face) i okazywało się, że po prostu "zrobili mu".

    BYE

  • 54. Data: 2013-05-06 11:30:08
    Od: apl <a...@i...pl>

    On 6 Maj, 09:20, "slawek" <h...@s...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Serio - zdarzało mi się pytać "autora" o to jak robił obliczenia (face to
    > face) i okazywało się, że po prostu "zrobili mu".

    Dzięki, już złożyłem zamówienie w bibliotece, jak kupią przyda się,
    ale widzę, że muszę zakasać rękawy i napisać samemu.
    Pozdrawiam,
    apl

  • 55. Data: 2013-05-06 11:33:58
    Od: apl <a...@i...pl>

    On 5 Maj, 17:47, A.L. <a...@a...com> wrote:

    > Bo napisales prosbe o gotowiec. Od niepamietnych czasoow grupa reaguje
    > na takie prosby negatywnie (delikatnie mowiac)
    >
    > A.L.

    No... też się (nieśmiało) zaliczam do tej grupy.
    apl

  • 56. Data: 2013-05-06 20:55:19
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "apl" napisał w wiadomości grup
    g2000vbz.googlegroups.com...

    >Dzięki, już złożyłem zamówienie w bibliotece, jak kupią przyda się,
    >ale widzę, że muszę zakasać rękawy i napisać samemu.

    Najpierw wpisz w Google "DCT source code". Wygląda na to, że wszędzie tego
    pełno (włącznie z CUDA).

    Nota bene, Google nie jest zbyt mądre gdy zapodasz "DCT source code
    Pascal" - nie lubi Pascala czy co?!?

  • 57. Data: 2013-05-06 22:11:09
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
    com...

    >Bo napisales prosbe o gotowiec. Od niepamietnych czasoow grupa reaguje
    >na takie prosby negatywnie (delikatnie mowiac)

    Ali, to nie tak. ;)

    Po prostu powinien napisać "cześć, jestem Agnieszka [ew. Ania, Magda... ma
    być ładnie i jakoś tak swojsko], chodzę do trzeciej klasy czegoś tam [klasy!
    nie studia! studentom nie pomagamy, ale młodym 17-latkom płci
    odpowiedniej...] nasz Pan od Informatyki [no, taki brutal, co to zmusza
    młode dziewczęta do dziwnych rzeczy przy komputerze] kazał mi policzyć DCT,
    a ja napisałam program, ale mi nie działa [taki chwyt psychologiczny, bo
    lubimy przyłączać się do tego co już robią inni]. Czy ktoś może ma taki
    program, żeby można było porównać wyniki?" [Nie nachalnie 'daj', ale
    łagodnie 'może masz'? Na 'daj' przyjdzie czas, ale to nie od razu.]

    Gdyby twój przedpiśca tak przedstawił sprawę, to szansa na pomoc wzrosłaby z
    2.7181% do 31.4159%. Co przy liczebności grupy załatwiłoby sprawę.

    Ale napisał dokładnie to co napisał, więc odzew był jaki był. Taki sam jak
    na pytanie młodego pawiana: "czy stare pawiany ustąpią mu miejsca na
    gałęzi". Czyli stare wyjadacze pokazały kły, powrzeszczały, pobujały się na
    gałęziach... i w błogiej świadomości, że kolejność dziobania nie została
    naruszona, a pytający nie będzie już stanowił problemu, wróciły do
    błogostanu.

    Nota bene, ambitniejszy wariant niż z "Agnieszką" to nawijka: "zlecę
    napisanie DCT w Smerfi 6.7 na procesor Plinton 8467, oferty kontakt na
    priv." Obowiązkowo poparta adresem kończącym się na .com i to bez pl. Na coś
    takiego "starzy wyjadacze" nabiorą się jeszcze łatwiej niż na "Agnieszkę" -
    ba! to działa nawet na kobiety hetero. (Kiedyś słyszałem opowieść o kobiecie
    Która Naprawdę Umiała Programować i nie była to Ada. Dawno to było. Tzn.
    dawno temu słyszałem.)

    W wersji maxi - "zatrudnimy specjalistów od Smerfi 6.7, Dziubuli-3,
    Subjective-D, ..., ..., DCT, ..."

    Więc rzecz nie w "prośbie o gotowiec" - ale w sposobie jaki to zrobiono!

    ;)

  • 58. Data: 2013-05-06 22:18:36
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "apl" napisał w wiadomości grup
    g2000vbl.googlegroups.com...

    >Ja uważam, że ważne jest, aby posiadać wiedzę, nieważne jak uzyskaną.
    >W końcu postęp polega na tym, aby korzystać z osiągnięć innych, a nie
    >wymyślać koła - prawda? Niestety, większość tu wypowiadających się

    Serio: postęp na tym nie polega.

    Serio: sposób uzyskania informacji pozwala określić m.i. jej wiarygodność. I
    nie tylko.

  • 59. Data: 2013-05-06 22:36:27
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "apl" napisał w wiadomości grup
    g2000vba.googlegroups.com...

    >Dzięki, to pouczająca lektura, potwierdza moje intuicje, ale ja chcę
    >sprawdzić to na własnym, obszernym materiale eksperymentalnym.

    Student, zapytany o liczby pierwsze odpowiedział, że są to liczby
    nieparzyste takie jak 3 i 5. Magister sprawdził, że to chyba prawda, bo 7
    też jest liczba pierwszą. Gdy przedstawiał to doktorowi, ten na początku
    entuzjastycznie podszedł do tematu, naprawdę 11 i 13 są pierwsze, ale 9
    wydawała się zaprzeczać postawionej tezie. Poszedł więc z tymi
    wątpliwościami do profesora, a profesor - jako człowiek o wielkiej
    inteligencji - zaproponował właściwą interpretację: liczby nieparzyste
    większe niż 2 są pierwsze, a 11 jest statystycznym wyjątkiem od tej reguły.
    Profesor dodał też, że najlepszym dowodem jest to, iż nie istnieją
    wielocyfrowe parzyste liczby pierwsze.

    Obawiam się, że "sprawdzanie" jakie chcesz przeprowadzać lokuje cię w
    którymś miejscu tej akademickiej drabinki. Jeżeli coś jest do sprawdzania -
    to jakość implementacji DFT/DCT. Nowych faktów matematycznych nie będzie.
    Matematyka nie polega na eksperymentach, bo nie jest nauką empiryczną.

  • 60. Data: 2013-05-06 22:39:02
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Edek" napisał w wiadomości grup

    >Natomiast w tej części wątku pojawił się poboczny temat i wyraziłem
    >swoją opinię - oszustwa na uczelni powinny moim zdaniem grozić
    >co najmniej krępującą rozmową na temat etyki. Rozumiałbym ten

    Rozmowa byłaby krępująca dla kogo? Aha...