  • 11. Data: 2010-08-06 11:50:33
    Temat: Re: DECT i dwie bazy
    Od: "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:i3ggjn$njp$1@news.onet.pl...
    > Ale ja nie chce kolejnej sluchawki na biurku.
    > Tak sobie pomyslalem ze gdybym na koncu starego telefonu podlaczyl baze
    > dect, to jedna sluchawka obsluzylbym stara linie i nowego fryca.

    Jaki to konkretnie model Fritza?

    > A DECT nie ma jakiegos szyfrowania wbudowanego ?

    Ma.

    --
    pozdrawiam pawbrok

  • 12. Data: 2010-08-06 20:11:49
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Ale ja nie chce kolejnej sluchawki na biurku.
    > Tak sobie pomyslalem ze gdybym na koncu starego telefonu podlaczyl baze
    > dect, to jedna sluchawka obsluzylbym stara linie i nowego fryca.

    Zakladajac, ze chodzi Ci o korzystanie z dwu linii (to nie to samo co
    korzystanie z dwu baz) ... móglbys uzyc stacji DECT z dwiema liniami
    wejsciowymi, tyle, ze ... nie wiem czy jest taka, co ma wejscia cyfrowe i
    analogowe jednoczesnie. Znam taka co ma 2 analogi. Bo jesli Fritz robi za
    ADSL to pewnie na analogu, wiec jego ISDNowosc jest stracona.

    > A DECT nie ma jakiegos szyfrowania wbudowanego ?

    DECT moze miec, ale sluchawki juz niekoniecznie. Poza tym to szyfrowanie
    zostalo zlamane. Zdaje sie nowe wersje takie jak we Fritzu nie.

  • 13. Data: 2010-08-06 20:14:58
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł>

    > Jaki to konkretnie model Fritza?

    Ten co ma DECT

  • 14. Data: 2010-08-06 20:29:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 Aug 2010 22:11:49 +0200, niusy.pl wrote:
    >Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    >
    >Zakladajac, ze chodzi Ci o korzystanie z dwu linii (to nie to samo co
    >korzystanie z dwu baz)

    Dwu linii - jednej starej prowadzacej do istniejacej centralki, a
    drugiej z nowego fryca - i tak sobie pomyslalem ze zamiast drugi kabel
    ciagnac i drugi aparat to skorzystam z dect do fryca, a na telefon i
    tak musi sie gdzies ladowac, wie baza moze sobie na biurku stac i do
    kabelka byc polaczona ..

    >Bo jesli Fritz robi za
    >ADSL to pewnie na analogu, wiec jego ISDNowosc jest stracona.

    Musze doczytac co on naprawde potrafi, ale nie bylbym taki pewien.

    J.

  • 15. Data: 2010-08-06 20:41:05
    Od: "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł>
    >
    > Ten co ma DECT

    DECT ma co najmniej 6 modeli Fritzów. 7150, 7270, 7390, 7570 i Speedport W
    900V, W 920V.
    Poza tym to są różne moduły DECT. Najprostsze są w 7150 i W 900V. Od 7270
    DECT CAT-iq.

    Dlatego pytałem. W przypadku tych dwóch najprostszych najrozsądniejszym
    wyborem (w polskich realiach) jest słuchawka Swissvoice Eurit z praktycznie
    100% kompatybilnością.
    W pozostałych - słuchawki Fritz!Fon MT-F, MT-D i ewent. Speedphone (niepełna
    kompatybilność).

    --
    pozdrawiam pawbrok

  • 16. Data: 2010-08-09 08:14:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł> napisał w wiadomości
> [...]
    > Swissvoice Eurit z praktycznie 100% kompatybilnością.
    > W pozostałych - słuchawki Fritz!Fon MT-F, MT-D i ewent.

    to jest 7270.

    J.

  • 17. Data: 2010-08-09 09:38:28
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 05 Aug 2010 18:39:57 +0200, Czarek <c...@n...fm>
    wrote:

    >Na telefon składa się słuchawka i baza czyli chyba czy słuchawkę można
    >mieć zalogowaną i aktywną w dwóch bazach w tym samym czasie?
    >We wszystkich popularnych telefonach jakie spotkałem nie jest to
    >możliwe, słuchawkę można zalogować do 4 baz, ale w danej chwili aktywna
    >jest tylko jedna - przełączyć można z menu lub automatyczne, jednak
    >aktywne połączenie zostanie zerwane.
    >Z tego co pamiętam chyba któraś z centralek siemensa sprzed kilku
    >(nastu) lat miała "przypadkowo" taką funkcjonalność ale bardzo szybko
    >jej oprogramowanie zostało załatane i już nie posiada tego "błędu"

    zalezy jakiej klasy sprzet sie uzywa?
    Jak "pod firmy" to sa systemy DECT wielobazowe.
    kilka/kilkanscie/kilkadiesiat linii wew. moze wisiec na DECT na wielu
    bazach - tworzac jeden system. Mozna sie szwedac po terenie i
    sluchawka sie przelacza miedzy bazami nawet w trakcie polaczenia (tzw.
    handover).

    Wszystko zalezy,co chcesz stworzyc? Jezeli 1 sluchawka i 2 bazy, to
    moze zamiast swyklej bazy, to umiesc gdzies na terenie tzw. repeater -
    ktory wspomoze prace na obszarach, gdzie sygnal z bazy glownej bylby
    slabszy....

    --
    ThinkXtra

  • 18. Data: 2010-08-09 09:49:57
    Od: a...@p...pl

    a jeszcze dla ciekawosci, to Siemens mial kiedys taka urzadzenie, co
    pozwalalo podlaczyc zwykly telefon pod baze DECT

    baza dect ----radiowo----"a'la baza DECT klient-----kabelek----telefon

    --
    ThinkXtra

  • 19. Data: 2010-08-10 14:51:11
    Od: a...@p...pl

    ostatnio bawilem sie baza Gigaset 4010 (Comfort) z polskiego rynku i
    znalazlem tam w menu - tryb pracy repeater.

    Wiem, ze sa samodzielne repeatery, ale czy w takim razie, taka baze
    (ww.) mozna przelaczyc w tryb repeatera czy tez przy "okazji" bycia
    baza moze takze "repeatowac" sygnaly innych?

    --
    ThinkXtra

  • 20. Data: 2010-08-10 19:26:00
    Od: "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > czy w takim razie, taka baze
    > (ww.) mozna przelaczyc w tryb repeatera czy tez przy "okazji" bycia
    > baza moze takze "repeatowac" sygnaly innych?

    Ani to, ani to. Sluchawke ustawia sie w tryb repeater, bo w przeciwnym
    wypadku bedzie pracowala tylko z baza, do której jest zalogowana. A funkcje
    repeatera spelnia specjalne urzadzenie.

    --
    pozdrawiam pawbrok