    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: DK8, Kudowa - J.F. do tablicy :)
    Date: Fri, 03 Aug 2012 14:35:19 +0200
    <jv6g2g$2hg$1@mx1.internetia.pl> <jv6iut$p9s$1@inews.gazeta.pl>
    <jv6kv6$osc$1@mx1.internetia.pl> <jv6l2k$lp5$1@inews.gazeta.pl>
    <jv8403$g85$1@mx1.internetia.pl> <jv88i1$89n$1@inews.gazeta.pl>
    <jv89rh$s95$1@inews.gazeta.pl> <jv8o3d$s8o$1@inews.gazeta.pl>
    <jv8s75$dg9$1@inews.gazeta.pl> <jv8uh4$pnk$1@inews.gazeta.pl>
    <jv90i4$3gm$1@inews.gazeta.pl> <jv927h$p9v$1@inews.gazeta.pl>
    <jv94pg$pe0$1@inews.gazeta.pl> <jv99tr$6ne$1@inews.gazeta.pl>
    <jv9bmj$i0v$1@inews.gazeta.pl> <jv9flq$aas$1@inews.gazeta.pl>
    <jv9hlk$o9h$1@inews.gazeta.pl>
    <1hxoblb03tvgi$.11k2nm7fl09m1$.dlg@40tude.net>
    <jvb5f5$j8n$1@inews.gazeta.pl>
    <1mvu6wo8xnq37$.q40y0svkidxa.dlg@40tude.net>
    <jvg0jn$5m8$1@inews.gazeta.pl> <jvgd91$ost$1@inews.gazeta.pl>

    W dniu 2012-08-03 13:39, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    (...)

    > Wolno, a nawet jest obowiazek.
    > I ja przeciwko temu obowiazkowi protestuje, bo wole szybko :-)

    Aaa - po prostu wolisz szybki i już.

    > No i co - musial sie kilometr na wstecznym cofac ?

    Był i taki co musiał - ciężarówka większa jest. Zresztą to nie pierwszy
    taki przypadek i nie tylko z 8.

    > Swiatla zle ustawione, on o tym wiedzial, cepry nie :-)

    Światła ustawione dobrze - liczył (nie on jeden), że ci na czerwonym
    poczekają, a on nie musi.

    > Ale wyprzedzali bez widocznosci ? Chyba nie, bo by starosci nie dozyli :-)

    Jak widać po statystykach (itd.) to jednak część robi to bez
    widoczności.

    > Wiem, tym niemniej obserwacja pozostaje - jak ktos glupoty wyczynia, to
    > blachy ma na W.

    Ja to nazywam "widzeniem tunelowym".

    > No ba, noge trzeba miec czujna, ale to sie moze zawsze przytrafic.

    Jak się wyprzedza lewoskrętem to i takie efekty.

    > Widziales kiedy w szczerym polu, zeby lapali przekraczajacych 90 ?

    Pisałeś o 120 na 90 - tak, widziałem, tyle że częściej to jednak
    wideorejestrator. Poza Polską to w ogóle może być wesoło :)

    > Lepiej, bo nie trzeba paliwa przepalac na dojazd, przekroczenia wieksze,
    > to i wplywy wieksze, a i ludzi w miescie chronisz.

    No, to nie nazywaj tego "zaczajaniem się".

    > No bo musza sie tak ustawic, zeby lapac z Nienacka, a nie zeby byc
    > widocznymi z daleka :-)

    Widzisz, w większości to jednak są widoczni z daleka, tylko trzeba
    zwolnić,

    > Zebysmy sie dobrze zrozumieli - byla droga niebezpieczna, postawili 40
    > ... i juz jest bezpieczna.

    Nie no, bez jaj. Przecież to naturalne, że jak droga się uszkodzi to
    się najpierw stawia ograniczenie.

    > Nawierzchni nikt nie ruszal, i faldy jakie byly takie sa.
    > Oczywiscie 40 jest czasowe i zostanie zdjete ... jak naprawia. Ciekaw
    > jestem kiedy, na razie nawet nie zaczeli :-)

    Może są prace o wyższym priorytecie?

    > Bo na dwujezdniowej tym drugim sie nie przejmuje - i tu masz racje -
    > efektywnie jest ich polowa.
    >
    > A na jednojezdniowej nie ustawia sie obok siebie. Jeden przy wlocie do
    > miejscowosci, drugi przy wlocie z drugiej strony ... ale lapie tez tych
    > co wyjezdzaja za szybko.
    > Czyli na oba trzeba uwazac.

    Po zabudowanym jeździ się wolno i niech nastawiają ich nawet 100
    w jednej miejscowości. Na takim odcinku ich liczba niczego nie
    zmienia. Szczególnie przy obecnych limitach oraz oznakowaniu.

    > Nie interesuja, to i nie zauwazasz :-)

    Przyzwyczaiłem się i nie jeżdżę zwalniając tylko przed FR.

    > Szmaciarzy do sadu - drozej, ale z honorem :-)

    Nie dałem się im ustrzelić nawet w tych gminach, które na pms
    furorę zrobiły. A widziałem różne cuda i maskowania.

    > Czesciowo tak. Te co na gierkowce strzega przestrzegania 70 na
    > skrzyzowaniach ... to w zasadzie dobre sa.
    > Ten pod Sycowem to nie bardzo wiem co robi, bo obowiazuje tam 90, a do
    > skrzyzowania jeszcze daleko. Drugi strzeze jakiegos zakretu pod drodze
    > na Klodzko, tez nie wiem po co.
    >
    > A reszta stoi w terenie zabudowanym, choc ich nie lubie, to jakies
    > uzasadnienie maja. Zeby tam jeszcze podniesli do 70 ...

    Tam gdzie można, podnoszą do 70. Znaczy nie piszę, że akurat tam gdzie
    byś chciał, ale tak się dzieje.

    > No, tak naprawde to jest potrzebna nowa droga od Kepna do Wielunia, bo
    > tam 20 km obszaru zabudowanego. Ale tego to nie zrobili.

    Nie przeczę, ale trudno szybko naprawić zaniedbania z wielu lat.

    > W innych miejscach tez sie zbytnio nie rozpisali. Taka "mala
    > dzialalnosc" za male pieniadze.

    Która efekty przyniosła.

    > Aha, dokladnie :-)

    80 przez zabudowany... Nic dziwnego, że trzeba wypatrywać każdej
    tyczki i uważać na każdy śmietnik.

    > G* prawda - moze i chca, ale nie maja jak. Bo z przeciwka tez jeden za
    > drugim.

    Znajdują miejsca.

    > Do tego nie trzeba Krajowej Rady - lokalny dyrektor GD powinien
    > wiedziec, i zapewne wie od 20 lat.

    No, ale pewnie taka procedura + fundusze + itd.