  • 81. Data: 2015-06-14 22:00:55
    Temat: Re: DPF ciąg dalszy
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-02 o 10:21, twistedme pisze:

    Korzystając z tego, że dzieci nie ma w domu, to ja też postanowiłem być
    trochę niegrzeczny i nieco się usmarować, gdyż błąd p0401 nie dawał mi
    spokoju.

    Mimo, że będąc kilka dni temu w ASO zleciłem im wyeliminowanie tego
    błędu i zapłaciłem za to 80zł, twierdzili, że "teraz będzie już na pewno
    ok", to błąd pojawił się ponownie po 2-3km od wyjazdu z ASO.

    P0401 - Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ.
    Więc co... Egr wymieniony, dalej jest chłodniczka spalin, potem metalowa
    rurka do kolektora. Pomyślałem, że zacznę od tej rurki, bo stosunkowo
    najłatwiej się do niej dostać. Odkręciłem przepustnicę i już co nieco
    podejrzewałem.

    Ja zdaję sobie sprawę, że wielu z was w tym momencie powie "nie możliwe,
    to jakiś troll", ale uwierzcie mi, że ja już się z tego tylko śmieję, bo
    nic innego mi nie pozostało.

    Oto jak wygląda rurka idąca od chłodnicy spalin do kolektora ssącego po
    wizycie w serwisie z certyfikatem BOSCH (ten błąd od przedmuchów i nie
    powinien się pojawiać) oraz w autoryzowanym serwisie Opla w Poznaniu
    (robiliśmy 2 jazdy próbne, bo błąd powracał ale teraz już będzie ok).

    Taaa daaa:

    http://pokazywarka.pl/9ms7ky/

    Kompletnie zatkany.

    Oddadzą mi te 80zł chociaż miałbym iść do sądu. Nie podaruję.

    WTF? Nigdy nie zostałem jeszcze oszukany przez tyle różnych osób w tak
    krótkim czasie. Ręce i nogi opadają...

    Jedyne, co mnie pociesza w tej całej sytuacji, to myśl, że moje problemy
    z dpf'em mogą mieć związek z tym, co było w tej rurce, bo po
    wyczyszczeniu błąd p0401 oczywiście się już nie pojawia, a dpf info tak
    nie szaleje. W przeciągu 15 km zapełnienie zmieniło się tylko raz o 2%
    (niestety w dół), co wcześniej się praktycznie nie zdarzało.

    Na szczęście mam znajomego, który co nieco grzebał przy swoich autach i
    jutro czyścimy kolektor i tę chłodnicę za egr'em.

    Są takie warsztaty w których można stać za plecami i patrzeć?

  • 82. Data: 2015-06-14 22:50:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >
    > Oddadzą mi te 80zł chociaż miałbym iść do sądu. Nie podaruję.
    >
    > WTF? Nigdy nie zostałem jeszcze oszukany przez tyle różnych osób w tak

    Nie zostałeś raczej oszukany, tylko padłeś ofiarą indolencji pseudo
    naprawiaczy.
    Oni wszyscy potrafią tylko dokonać odczytu z kompa, mechaniki jak widać
    kompletnie nie ogarniają, więc nawet nie próbują.
    Pewnie założyli awarię elektryczną i tylko takiej szukali.

    Znalezienie dobrego mechanika nie jest jak widać proste, żaden szyld tego
    nie zapewni.

  • 83. Data: 2015-06-14 23:12:02
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2015-06-14 o 22:00, twistedme pisze:
> [...]
    >
    > Korzystając z tego, że dzieci nie ma w domu, to ja też postanowiłem być
    > trochę niegrzeczny i nieco się usmarować, gdyż błąd p0401 nie dawał mi

    Za pracę w białej koszulce - szacun! ;))

    > WTF? Nigdy nie zostałem jeszcze oszukany przez tyle różnych osób w tak
    > krótkim czasie. Ręce i nogi opadają...

    Zapewne, gdybyś nie przeszedł tej drogi z poprzednimi wymianami itd., to
    taka Twoja diagnoza jak teraz - nie pojawiłaby się od razu.
    Z drugiej strony, aby serwis dogłębnie przeanalizował problem, to
    musiałby siedzieć nad jednym autem non-stop - to też nierealne. Już
    pomijając kwestie pieniędzy i możliwości sprawdzenia w trasie, czy
    problem po zmianach nadal występuje.

    Po prostu wyczerpałeś wszystkie możliwości i skończyło się na rurce.

  • 84. Data: 2015-06-14 23:33:59
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-14 o 23:12, RD pisze:

> [...]
    > problem po zmianach nadal występuje.
    >
    > Po prostu wyczerpałeś wszystkie możliwości i skończyło się na rurce.

    No nie do końca tak, bo generalnie są (były) 2 problemy, które się w
    jakikolwiek sposób manifestowały: częste wypalanie się filtra dpf i błąd
    p0401. Nie wspominam, że samochód był w 4 innych warsztatach, zanim
    kupiłem interfejs OBD i o błędzie w ogóle nie wiedziałem. Zawsze wszyscy
    zgodnie twierdzili, że wszystko ok, wszystko poczyścili itd. itp.
    okazało się, że tylko wymieniali olej.

    Następny był bosch, do którego przyszedłem już z konkretnym błędem oraz
    częstym wypalaniem się dpfa. Naprawili przedmuchy i wymienili turbinę,
    twierdzili, że wszystko przeczyścili, a błąd był spowodowany przez
    podkładki pod wtryskami (a dokładnie ich wypaleniem się).

    Do ASO pojechałem przede wszystkim z tym błędem, bo wtedy już wyświetlał
    się na stałe na desce i prośbą o nowy firmware do ECU.

    Powiedziałem, że wymieniłem wcześniej egr i że podejrzewam, z tego co
    czytałem, że może problem jest dalej, powiedziałem o możliwości
    zatkanego kolektora, gdyż jak szukałem rozwiązania to znalazłem poradę o
    czyszczeniu czujnika MAP, wykręciłem go i był cały w czarnej mazi.

    Skoro potrzebowali więcej czasu, wystarczyło powiedzieć, że problem jest
    złożony, trudny i czasochłonny. Mógłbym zostawić auto nawet na tydzień.
    A nie opowiadać bajki.

    Pierwsze co wychodzi po wpisaniu w google p0401, to niedziałający egr
    lub pozatykane te przewody dolotowe spalin. Byłem przekonany, że
    przynajmniej od 3 mcy wszystko było tam wyczyszczone.

  • 85. Data: 2015-06-14 23:38:31
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-14 o 22:50, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie zostałeś raczej oszukany, tylko padłeś ofiarą indolencji pseudo
    > naprawiaczy.

    Jak zwał, tak zwał.

    Mieli zlecone naprawić błąd, powiedzieli, że naprawili i wzięli kasę,
    fakt, że jakieś grosze, bo za zaklejenie taśmą przewodu policzyli
    więcej, ale tu nie chodzi o kasę ale o fakt.

    > Oni wszyscy potrafią tylko dokonać odczytu z kompa, mechaniki jak widać
    > kompletnie nie ogarniają, więc nawet nie próbują.
    > Pewnie założyli awarię elektryczną i tylko takiej szukali.

    Znalazłem jakąś instrukcję serwisową do captivy i tam jest w przypadku
    p0401 tabelka. Rzeczywiście same mierzenie napięcia. Też mnie to
    zdziwiło. Może oni korzystają z tych tabelek właśnie.

    > Znalezienie dobrego mechanika nie jest jak widać proste, żaden szyld
    > tego nie zapewni.

    Już nie raz się śmiałem, do żony, że mam wszystkich mechaników
    poobrażanych i będę musiał do Bydgoszczy niedługo chyba jeździć :)

  • 86. Data: 2015-06-15 01:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik twistedme t...@o...pl ...

    > Kompletnie zatkany.
    >
    > Oddadzą mi te 80zł chociaż miałbym iść do sądu. Nie podaruję.

    I to jest postawa godna polecenia! Zbyt czesto machamy reka na takie
    sprawy!
    IMO tylko to moze ich czegos nauczyć.

    > WTF? Nigdy nie zostałem jeszcze oszukany przez tyle różnych osób w tak
    > krótkim czasie. Ręce i nogi opadają...

    To oczywiscie jest wina bardziej braku wiedzy, niechciejstwa oraz tego, ze
    zabierasz im czas ktory moga poswiecic na cos łatwiejszego niz pomyslenie.
    Chociaz sam do tego doszedłes, wiec zapewne mechanik tym bardzije powinien.

> [...]
    > jutro czyścimy kolektor i tę chłodnicę za egr'em.
    >
    > Są takie warsztaty w których można stać za plecami i patrzeć?

    A sa takie w ktorych nie mozna?
    Oczywiscie wiem o ASO ale poza nimi...? Ja tam zawsze bezczelnie wchodze i
    patrze, chyba ze oddaje do mechanika do ktorego mam 100% zaufania.
    Jakby mnie wyprosili to ja bym im tez podziekował...

  • 87. Data: 2015-06-15 08:22:47
    Od: p...@g...com

    -- A dioda nie w każdym OPLU zadziała.

    tez bym sie w to nie bawil no chyba ze ktos po miescie sie kula ... ale wtedy mozna
    uzyc takiego krotkiego elm-a ktory wchodzi na odb2 pod zaslepke i daje info na
    smartfona ... ogolnie producent powinien to ogarnac moze Tourer ma juz cos takiego

    P.

  • 88. Data: 2015-06-15 08:43:22
    Od: p...@g...com

[...]

    jak ktos bierze sie za turbine i nie czysci ukladu za nia to niestety minal sie z
    powolaniem ...

    --Byłem przekonany, że przynajmniej od 3 mcy wszystko było tam wyczyszczone.

    kolejny dzien, kolejne rozczarowanie :-) i jak tu zyc ?

    --Oddadzą mi te 80zł chociaż miałbym iść do sądu. Nie podaruję.

    jak emocje opadna stwierdzisz ze szkoda zycia ... u mnie jak zdarzy sie wtopa jest
    rabat przy kolejnej wizycie

    --Są takie warsztaty w których można stać za plecami i patrzeć?

    Szczecin Auto ABC ma kamery na hali ... rozdzielczosc kiepska ale przynajmniej wiesz
    ze mechanik pod maske zajrzal :-)

    P.

  • 89. Data: 2015-06-15 08:51:49
    Od: p...@g...com

    masz wiadomosc

    P.

  • 90. Data: 2015-06-15 11:39:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello twistedme,

    Sunday, June 14, 2015, 10:00:55 PM, you wrote:

> [...]
    > błędu i zapłaciłem za to 80zł, twierdzili, że "teraz będzie już na pewno
    > ok", to błąd pojawił się ponownie po 2-3km od wyjazdu z ASO.

    Zapłaciłeś za wyeliminowanie błędu, to go skasowali. Usługa wykonana,
    kasa pobrana.

    [...]

    > http://pokazywarka.pl/9ms7ky/

    Ale zapłaciłeś za czyszczenie rurki?

    > Kompletnie zatkany.
    > Oddadzą mi te 80zł chociaż miałbym iść do sądu. Nie podaruję.

    Przegrasz - chciałeś eliminacji błędu a nie czyszczenia rurki :P

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan