    From: toslaw <s...@n...4u.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: David West: OOP is Dead
    Date: Wed, 19 Feb 2014 06:57:12 +0000 (UTC)
    <6...@g...com>
    <ldvqkt$bnu$1@dont-email.me>
    <4...@g...com>
    <c...@g...com>
    <2...@g...com>
    <d...@g...com>
    <e...@g...com>
    <le0d01$46k$1@dont-email.me>
    <b...@g...com>

    firr <p...@g...com>:
    > troche glupawe te przyklady (troche to malo
    > powiedziane)

    Jaka rozmowa, takie przykłady. Dla mnie oczywistą oczywistością jest fakt, że z OOP
    nie miałeś większej styczności niż być może w szkole. Niestety przesadą jest
    powiedzieć, że w szkole uczą programowania, nie wspominając już o tym, że praca
    programisty to 10% programowania, 90% utrzymywania ;).

    Zastanawiam się też, czy twoje przekonania wynikają z doświadczenia, czy z dywagacji.

    > Nie wiem czy mam cos istotnego do dodania pozatym
    > co powiedziane - jesli chodzi o wlasnie utrzymywanie programu to własnie (jak
    ktos w tym watku zwrocil uwage) obawiam sie ze ta 'pasożytnicza struktura' setupu
    roznych obiektów i ich konfiguracji raczej pogarsza sprawe niz ja polepszac (*)

    Do zarządzania strukturą zależności obiektów i ich "setupu", jak to nazywasz, służą
    inne techniki, np. dependency injection.

    > z punktu widzenia obiektu ktory ma jako pola
    > referencje do innych obiektow to jeszcze moze nie jest takie złe, ale ten 'setup i
    konfiguracja'
    > i utrzymywanie tego to raczej koszmar (pisze 'raczej 'bo naprawde dawno nie
    grzebalem w obiektowym programie i o tyle nie kojarze na ile uciezliwe to by dla mnie
    obecnie było, czy bardzo czy moze tylko pierwiastek z bardzo ) <i to chybabyloby
    wszystko na ten temat>

    W skrócie: "w sumie to nie wiem, ale nie przeszkadza mi to mieć bardzo jasny pogląd
    na ten temat" :)

    > (*) tymbardziej ze system modulowy dziala po prostu swietnie, choc w c dobrze
    bybylo go poprawic

    Różne problemy wymagają użycia różnych narzędzi. Z kolei dla człowieka, który ma
    tylko młotek, każdy problem wygląda jak gwóźdź ;)

    Ale w jednym masz rację: to chyba wszystko na ten temat ;)