  • Data: 2017-10-20 15:17:15
    Temat: Re: Definiowane portów/flag w C
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    sword <n...@p...onet.pl> wrote:

    > Hmm, mogę dać inline ale wydaje mi się, że jestem w tym samym
    > punkcie co z makrami.

    Niekoniecznie.

    > static inline void setbit (u8 port, u8 pin)

    Nie wiem na jaką platformę piszesz, ale na AVR port nie ma typu u8
    (uint8).

    > No i co dalej? Chciałbym ją tak samo wywołać, np.:
    >
    > setbit(F_LED)

    Spróbuj tak:

    [gof@pi /tmp]$ cat test.c
    #include <inttypes.h>
    #include <avr/io.h>

    // bez nawiasów, żeby nie rozwinęło się tylko do jednego argumentu
    #define MAKE(port, bit) &port, _BV(bit)

    // podejście z MAKE
    #define LED1 MAKE(PORTB, 3)
    #define BUZZER1 MAKE(PORTC, 0)

    // podejście bez MAKE - bez nawiasów!
    #define LED2 &PORTB, _BV(3)
    #define BUZZER2 &PORTC, _BV(0)

    static inline void setbit(volatile uint8_t *port, uint8_t mask)
    {
    *port |= mask;
    }

    int main(void)