  • 1. Data: 2010-04-11 13:38:15
    Temat: Re: Dekodery UPC/Multimedia i NTSC
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Łukasz Ledóchowski <l...@t...pl> wrote:
    > Witam!

    > Zamierzam sprowadzić telewizor z USA, który przyjmuje tylko sygnał
    > NTSC. Czy dekodery oferowane przez UPC i Multimedię mają możliwość
    > ustawienia takiego sygnału?

    Może użyj wejścia cyfrowego?
    Nie lepiej podłączyć jakiś dekoder z HDMI? Czy tam PAL/NTSC ma znaczenie?
    UPC ma dekodery z nagrywarką z wyjściem HDMI a na dniach wprowadzą nowe
    podstawowe dekodery PACE bez nagrywarki z obsługą HD i wyjściem HDMI.

    --
    gs

  • 2. Data: 2010-04-11 14:12:05
    Od: Łukasz Ledóchowski <l...@t...pl>

    Grzegorz S wrote:

> [...]
    > znaczenie? UPC ma dekodery z nagrywarką z wyjściem HDMI a na dniach
    > wprowadzą nowe podstawowe dekodery PACE bez nagrywarki z obsługą HD i

    Wydaje mi się, że fakt, że obraz przesyłany jest cyfrowo, nie ma tu
    żadnego znaczenia. Telewizor nie jest w stanie wyświetlić obrazu o
    rozdzielczości 720 x 576 (PAL) przy 50Hz. Może się mylę. Jeśli tak,
    proszę o sprostowanie.

    --
    Łukasz Ledóchowski, GG: 503647
    l...@t...pl

  • 3. Data: 2010-04-11 20:45:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Łukasz Ledóchowski" <l...@t...pl> napisał w wiadomości news:

    > Wydaje mi się, że fakt, że obraz przesyłany jest cyfrowo, nie ma tu
    > żadnego znaczenia.

    Może mieć.

    > Telewizor nie jest w stanie wyświetlić obrazu o
    > rozdzielczości 720 x 576 (PAL) przy 50Hz.

    A skąd to wiesz?
    Zwłaszcza czy umie go sobie przekonwertować?

  • 4. Data: 2010-04-11 21:04:57
    Od: Łukasz Ledóchowski <l...@t...pl>

    Cavallino wrote:

    > A skąd to wiesz?
    > Zwłaszcza czy umie go sobie przekonwertować?

    Pewności nie mam, bo gdybym wiedział, nie zadawałbym tu pytań. W każdym
    razie tryb 720 x 576 nie jest wymieniony w instrukcji, więc zakładam,
    że nie jest obsługiwany, co jest ponoć normalne dla telewizorów
    produkowanych w Ameryce.

  • 5. Data: 2010-04-11 21:14:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Pewności nie mam, bo gdybym wiedział, nie zadawałbym tu pytań. W każdym
    > razie tryb 720 x 576 nie jest wymieniony w instrukcji,

    A jakie są?
    Dotyczy to zarówno trybu tv, jak i monitor - na każdym z wejść.

    >więc zakładam,
    > że nie jest obsługiwany,

    A wyższe tryby?
    Bo każdy tuner HD bez problemu przekonwertuje sobie sygnał SD do 1280*720p
    albo 1920*1080i.
    Jeśli Twój tv taki tryb przyjmie to masz problem z głowy.

  • 6. Data: 2010-04-11 21:43:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To się nazywa upscaling, tak? Czy absolutnie każdy tuner HD ma tą
    > funkcję czy jednak muszę zadzwonić i zapytać?

    Powiem inaczej - nie spotkałem się żeby któryś tego nie umiał.

  • 7. Data: 2010-04-11 21:44:32
    Od: Łukasz Ledóchowski <l...@t...pl>

  • 8. Data: 2010-04-12 08:50:40
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    Łukasz Ledóchowski pisze:

> [...]
    > razie tryb 720 x 576 nie jest wymieniony w instrukcji, więc zakładam,
    > że nie jest obsługiwany, co jest ponoć normalne dla telewizorów

    To jest Multisystem do tego cyfrowy, podlaczasz tuner po HDMI i
    zapominasz o NTSC bo cyfrowy sygnal jest przesylany wedlug innych
    standardow.

  • 9. Data: 2010-04-12 15:48:21
    Od: Łukasz Ledóchowski <l...@t...pl>

    Madrzejszy od radia. wrote:

    > To jest Multisystem do tego cyfrowy, podlaczasz tuner po HDMI i
    > zapominasz o NTSC bo cyfrowy sygnal jest przesylany wedlug innych
    > standardow.

    To jeszcze jedno pytanie. W instrukcji mojego telewizora jest napisane,
    że przyjmuje obraz 1080 przy odświeżaniu 60Hz. Czy z dekodera nie
    wychodzi obraz o częstotliwości 50Hz? Czy to nie będzie problemem?
    Telewizory sprzedawane w Polsce mają w instrukcji 50/60Hz.

  • 10. Data: 2010-04-12 19:21:21
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 12.04.2010 17:48, Łukasz Ledóchowski pisze:

> [...]
    > wychodzi obraz o częstotliwości 50Hz? Czy to nie będzie problemem?
    > Telewizory sprzedawane w Polsce mają w instrukcji 50/60Hz.

    nie wiem ile masz czasu, ale za pomocą kogoś bliskiego można kupić
    np. fergusona arive 100, który ma wy hdmi i przesłać za ocean.
    podłączasz taki dekoder pod tv i sprawdzasz na miejscu czy targać to czy
    nie.

    moim zdaniem, a też mam tam rodzine - nie opłaca się targać urządzeń
    wyprodukowanych typowo na ich rynek.
    pomyśl, tv w Polsce już nie są jakoś drastycznie drogie (pewnie i tak
    odbiegamy od innych państw), musisz dokupić dobre trafo, które zajmie
    troche miejsca i pochłonie nieco strat; nie odbierzesz nic poza
    odbiornikiem na hdmi (o ile tak faktycznie będzie).
    zastanów się czy nie lepiej sprzedać za kilka bagsów i kupić tu lepszy
    przystosowany na nasze warunki.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux