    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Detekcja zniszczonego narzędzia
    Date: Sun, 3 Jun 2012 17:01:13 +0000 (UTC)

    Irek N. <j...@t...tajny.jest> napisał(a):

    > i zawraca=E6 innym dup=EA
    > ciwym
    > ci narz=EAdzia
    >
    > Ale=BF oczywi=B6cie, i jestem tak cholernie nie omylny, =BFe mog=EA dup=B1=
    > do g=F3ry=20
    > le=BFe=E6 24/7/53. M=F3j frezer jeszcze bardziej. :)
    > Gorzej, bo producenci ju=BF dawno okre=B6lili wszystkie parametry dla=20
    > ka=BFdego rodzaju obr=F3bki i materia=B3u tak dok=B3adnie, =BFe frezy wyt=
    > rzymuj=B1=20
    > tylko 43 obroty w materiale wi=EAcej - trza mie=E6 dobr=B1 reakcj=EA przy=
    > 12krpm.

> [...]
    Z obróbkami mam do czynienia ponad ćwierć wieku. Nie widzę potrzeby
    udziwniania i badania czy frez albo wiertło się nie urwało. Co innego kontrola
    czy się narzędzie nie stępiło. Jak obrabiarka ma luzy na założonym przez
    producenta poziomie, jak narzędzie jest dostosowane do obrabiarki i obróbki
    konkretnego materiału i jest sprawne technicznie. To nie ma wafla żeby samo z
    siebie się urwało. Jak łamią Ci się frezy to sprawdź maszynę albo opierdol
    frezera.