  • Data: 2019-10-10 17:36:40
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:1ae433ba-7bd6-40fe-bc23-4875e7303005@go
    oglegroups.com...
    >Ze starych czasow pamietam, ze skoda SDI zdecydowanie dluzszy czas do
    >setki miala niz model benzynowy o tej samej mocy ... ale w TDI sie
    >wyrownywalo .

    >ale SDI to byl nieudany eksperyment (bez przepływki, turbo, IC) niby
    >mialo byz nizsze spalanie a wyszlo jak zwykle choc ciekawe co
    >pokazalby teraz WLTP

    Nie wiem czy zaluguje na nazwe nieudany eksperyment.
    Przeplywomierz chyba mial, turbiny nie mial.

    Ot, "podstawowy" tani diesel, o malej mocy ... ale jak klient
    akceptuje 60KM benzynowy, to i SDI pojezdzi.

    Tym niemniej efekt papierowy byl - diesel bez turbiny rozpedza auto
    znacznie dluzej niz silnik benzynowy o tej samej mocy.
    Czy tu winna wieksza masa auta w ogole, czy wieksza masa czesci
    ruchomych silnika, czy ch-ka momentu - to juz nie wiem.

    Ale TD to juz inna rozmowa i czesto porownywalne dane.

    >kazde wiekowe TDI (od 90 KM wzwyz) skasuje na miescie porownywalna np
    >1.2 TSI 105 KM benzynke,

    W jakim sensie - dynamika ?

    >minimum dla nowych aut od kompaktu wzwyz (np golf) to 140 KM TSI
    >ponizej tego ktos kto przesiada sie z TDI/CDTI bedzie odczuwal
    >dyskomfort :-)

    Tych TS(F)I nie znam, ale tak ogolnie to nowe auta jakos rosna.
    Wymiary wieksze, masa wieksza ... i moc silnia tez wieksza.

    J.