    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Diesel zima
    Date: Thu, 21 Oct 2010 22:19:21 +0200

    > Niektore stacje oferuja drozsze paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to
    > doplacac czy kazdy diesel sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach
    > bedzie OK i nie wytraci sie parafina podczas mrozow?

    Mam złe doświadczenia z ON Orlenu (tym tańszym i droższym). Lany w grudniu (a
    więc chyba juz powinni mieć w zbiornikach zimowy) "zamarzał" przy -10, gdy
    samochód stał pod gołym niebem przez noc. Teraz zimą tankuję na jedne ze stacji
    PKS. Jest zazwyzaj kilka groszy droższe, ale wiem, ze nie "zamarznie" (leją to
    też do autobusów, bez żadnych dodatków, a autobusy muszą chodzić). Zauważyłem
    jedynie, że spaliny w tej ropy mająinny zapach i bardziej gryzą w oczy. Paliwo
    mająchyba chyba Lotosu.