  • 1. Data: 2010-10-21 21:52:04
    Temat: Diesel zima
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    Przede mna pierwsza zima z "klekotem". Wiem, ze paliwo na zime do diesla
    powinno byc troche inne niz latem. Niektore stacje oferuja drozsze
    paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to doplacac czy kazdy diesel
    sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach bedzie OK i nie
    wytraci sie parafina podczas mrozow?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2010-10-21 21:54:49
    Temat: Re: Diesel zima
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-10-21 21:52, Marcin pisze:
> [...]
    > czy kazdy diesel sprzedawany w okresie zimowym na firmowych
    > stacjach bedzie OK i nie wytraci sie parafina podczas mrozow?

    1. AKUMULATOR !
    2. ŚWIECE !
    3. DENATURAT !
    4. FILTRY !

    Będzie palił jak złoto !
    6008

  • 3. Data: 2010-10-21 22:19:21
    Od: <s...@a...pl>

    > Niektore stacje oferuja drozsze paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to
    > doplacac czy kazdy diesel sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach
    > bedzie OK i nie wytraci sie parafina podczas mrozow?

    Mam złe doświadczenia z ON Orlenu (tym tańszym i droższym). Lany w grudniu (a
    więc chyba juz powinni mieć w zbiornikach zimowy) "zamarzał" przy -10, gdy
    samochód stał pod gołym niebem przez noc. Teraz zimą tankuję na jedne ze stacji
    PKS. Jest zazwyzaj kilka groszy droższe, ale wiem, ze nie "zamarznie" (leją to
    też do autobusów, bez żadnych dodatków, a autobusy muszą chodzić). Zauważyłem
    jedynie, że spaliny w tej ropy mająinny zapach i bardziej gryzą w oczy. Paliwo
    mająchyba chyba Lotosu.

  • 4. Data: 2010-10-21 22:20:32
    Od: Voytek <m...@p...pl>

    > 3. DENATURAT !

    Dykta do diesla? Na pewno? Parę lat temu kolega z 1,9 VAG-a musiał po
    denaturacie wypompowywać cały zbiornik bo auto nie chciało
    współpracować. Chyba lepiej benzyny wlać.
    --
    Voytek

  • 5. Data: 2010-10-21 22:25:24
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-10-21 22:20, Voytek pisze:

    > Dykta do diesla? Na pewno? Parę lat temu kolega z 1,9 VAG-a
    > musiał po denaturacie wypompowywać cały zbiornik bo auto nie
    > chciało współpracować. Chyba lepiej benzyny wlać.

    Wiesz, ja pewnie nie wiem co mówię, ale w kilkunastoletnim BMW
    e34 525 tds stosowałem tą zasadę. ŚWIECE - AKU - FILTRY - DYKTA ...

    Po nocce na -35 (bieszczady) ta suka paliła na dotyk ...
    benzyniaki umierały ... Nowe diesle i benzyny po naciśnięciu
    przycisku START (te z kartami), nie dawały znaku życia (swoją
    drogą wnerwiające - pojęcia nie masz, czy zdechło
    paliwo/rozrusznik/aku/cokolwiek).

    Ale ja się nie znam, miałem tedeesa, paliłem go bez problemu na
    -30 stopniach i leciałem w trasę (ile to już lat temu była zima
    stulecia z mega mrozami ? 4 lata ?)

    ;)
    6008

  • 6. Data: 2010-10-21 22:30:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...ru> napisał w
> [...]
    > diesel sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach bedzie
    > OK i nie wytraci sie parafina podczas mrozow?

    Czytanie grupy i czytanie specyfikacji mowi ze nie kazdy.

    Ot np Orlen pisze
    Ze względu na właściwości niskotemperaturowe rozróżnia się trzy
    gatunki oleju napędowego Ekodiesel Ultra - B, D i F odpowiadające
    paliwom klimatu umiarkowanego,
    oraz klasę 2 odpowiadającą paliwu klimatu arktycznego lub surowego
    klimatu zimowego:
    - olej napędowy Ekodiesel Ultra B - olej o temperaturze
    zablokowania zimnego filtru nie wyższej niż 0°C
    - olej napędowy Ekodiesel Ultra D - olej o temperaturze
    zablokowania zimnego filtru nie wyższej niż -10°C
    - olej napędowy Ekodiesel Ultra F - olej o temperaturze
    zablokowania zimnego filtru nie wyższej niż -20°C
    - olej napędowy Ekodiesel Ultra 2 - olej o temperaturze
    zablokowania zimnego filtru nie wyższej niż -32°C i temperaturze
    mętnienia nie wyższej niż -220C.

    Olej napędowy o właściwościach podanych w poniższej tablicy stosuje
    się w okresach;
    - gatunek B dla klimatu umiarkowanego - w okresie letnim - od 15
    kwietnia do 30 września
    - gatunek D dla klimatu umiarkowanego - w okresie przejściowym - od
    1 marca do 15 kwietnia i od 1 października do 15 listopada
    - gatunek F dla klimatu umiarkowanego lub klasa 2 dla klimaty
    arktycznego lub surowego klimatu zimowego - w okresie zimowym - od
    16 listopada do końca lutego.

    No i teraz badz tu madry - Orlen sprzeda ci/innym stacjom klase F
    czy klase 2 ?
    A po sprzedazy odnotujesz -15 czy -25 ?
    A twoje auto ma podgrzewacz paliwa czy nie ma ?
    ... no i niektorzy nie dojechali :-)

    Tak czy inaczej - sprawdzamy czy stacja ma olej "arktyczny", a nie
    tam zwykly "zimowy".

    J.

  • 7. Data: 2010-10-21 22:44:59
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to doplacac czy kazdy diesel
    > sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach bedzie OK i nie

    Tankuje na Statoil, zeszla zima bywalo nawet -30 i nigdy nie mialem
    zadnych problemow z paliwem. Nie dolewalem zadnych dodatkow.

  • 8. Data: 2010-10-21 23:21:47
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Marcin

    > Przede mna pierwsza zima z "klekotem". Wiem, ze paliwo na zime do diesla
    > powinno byc troche inne niz latem. Niektore stacje oferuja drozsze
    > paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to doplacac

    Nie warto, ten sam efekt daje nasikanie do baku. ;)

    --
    ignorance is bliss

  • 9. Data: 2010-10-22 00:07:28
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    ON z BP przez cala zime i nie bylo problemow.

  • 10. Data: 2010-10-22 00:30:44
    Od: Przemek <p...@g...com>

    On 21 Paź, 21:54, "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> wrote:

    > 1. AKUMULATOR !
    > 2. ŚWIECE !
    > 3. DENATURAT !
    > 4. FILTRY !
    >
    > Będzie palił jak złoto !

    Po 5. Pełen zbiornik, lub nie mniej niż połowa. Przy temperaturach
    mocno poniżej 0, może pojawić się woda w zbiorniku.