  • Data: 2014-04-21 19:34:42
    Temat: Re: Diody LED 2835 - po kilku tygodniach slabiej swieca
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-04-21 14:59, J.F. wrote:
    > A ja sie w takiej sytuacji zastanawiam, czy to Chinczyk zaoszczedzil

    Znam dwa przypadki różnych osób które zarzadzały liniami produkcyjnymi w
    Chinach. Obie miały identyczne wnioski: spuścisz chińskiego kierownika
    lini z oczu na tydzień i jak wracasz to masz linię "zoptymalizowaną" a
    on dumnie wypina pierś do orderu za oszczędność. W detalach to na
    przykład zhackowali urzadzenie do kontroli jakości w taki sposób że nic
    nie kontrolowało i nagle mieli lepsze wyniki produkcji. Mechanicznie
    zhackowali, za pomocą dwóch wkrętów. Inny przypadek to firma produkująca
    silniki krokowe, po tysiącu sztuk następne miały już "zoptymalizowany"
    przekrój druta nawojowego. De facto musisz siedzieć na miejscu i patrzeć
    na łapska bo oni mają dar do produkowania w cenie asymptotycznie
    spadającej do zera wraz z jakością.

    > u nich
    > dluzej dziala i sie nie wylutowuje ?

    U nich działa na tyle długo żeby fotodioda oceniła czy świeci - i do
    pudełka.