  • 1. Data: 2014-04-21 13:32:20
    Temat: Diody LED 2835 - po kilku tygodniach slabiej swieca
    Od: walker <m...@g...com>

    Witam,
    Kupilem kilka sztuk zarowek LED na allegro:

    http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=136
    83439&string=2835+GU10+440lm&search_scope=userItems-
    13683439

    i okazalo sie ze po kilku tygodniach zauwazalnie slabiej swieca (dodam
    ze nie jedna, tylko wszystkie) ... czy ktos sie z tym spotkal? dlaczego
    sie tak dzieje? czy to jest problem wylacznie diod 2835? czy inne diody
    tez tak maja? co to powoduje?

    pzdr,
    w.

  • 2. Data: 2014-04-21 13:51:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-04-21 13:32, walker wrote:
> [...]
    13683439
    > i okazalo sie ze po kilku tygodniach zauwazalnie slabiej swieca (dodam

    Kupiłem podobne w castoramie. 6 sztuk. Padło 5 w róznych odcinkach czasu
    i w różny sposób (powoli, nagle, jedna migała). Kończyly żywo tak samo -
    świecąc przynajmniej o połowę słabiej a często bardzo słabo, w dodatku
    po wylaczeniu zasilania te popsute wyraźnie powoli przygasały
    rozładowując w ciągu sekundy pojemnośc w prostowniku.

    Rozebrałem dwie sztuki: wszystko sprawne, diody ładnie świecą. Tylko że
    ... do ograniczenia prądu uzyto dwóch rezystorów SMD połaczonych
    równolegle. Zapewne w celu rozpraszania ciepła. Prawdopodobnie
    chińczyk-racjonalizator od razu znalazł ten błąd i obnizył koszt
    procukji o centa dając jeden rezystor SMD w dodaku w mniejszych
    obudowach niż pady na płytce. Efektem czego ... przegrzał się i
    częsciowo wylutował w tych dwóch szukach, zapewne i w pozostałych (cyna
    odbarwiona, wartość z trudem czytelna). U mnie elektronika nie jest
    sensowna do naprawy bo obudowę trzeba zniszczyć (jest zgrzewana).

    Dziadostwo i tyle. W dodaku nikomu nie zależy żeby to dziadostwo
    przeprojektować lub przynajmniej pogrozić palcem chińczykowi.

  • 3. Data: 2014-04-21 14:14:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 13:32:20 +0200, walker napisał(a):
> [...]
    >
    > i okazalo sie ze po kilku tygodniach zauwazalnie slabiej swieca (dodam
    > ze nie jedna, tylko wszystkie) ... czy ktos sie z tym spotkal?

    A z czym porownujesz - z nieuzywana ?
    Moze napiecie spadlo.

    > dlaczego sie tak dzieje?

    No przciez masz wyraznie napisane:
    -Oferujemy wyłącznie produkty wysokiej jakości, dzięki stałej kontroli
    w fabryce (każda dioda testowana jest co najmniej 5 godzin) nie
    zdarzyła nam się jeszcze reklamacja na nasze diody w produktach
    LEDLUMEN.

    -Niskie ceny uzyskujemy dzięki dużej skali importu a nie kosztem
    żywotności i jakości produktów.

    -Do produkcji źródeł światła marki LEDLUMEN TM nie używamy tanich
    chińskich diod o krótkiej żywotności oraz wyjątkowo szybkim spadku
    wydajności strumienia świetlnego.

    To teraz trzeba reklamowac :-)

    > czy to jest problem wylacznie diod 2835?

    Na pewno nie. 2835 to tylko rozmiar, diody moga byc calkiem rozne.

    >czy inne diody tez tak maja? co to powoduje?

    masz przyklad
    http://en.honglitronic.com/index.php?m=News&a=new_li
    st_info&nid=4

    J.

  • 4. Data: 2014-04-21 14:59:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 13:51:55 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
> [...]
    > Dziadostwo i tyle. W dodaku nikomu nie zależy żeby to dziadostwo
    > przeprojektować lub przynajmniej pogrozić palcem chińczykowi.

    A ja sie w takiej sytuacji zastanawiam, czy to Chinczyk zaoszczedzil,
    czy najgorszy chlam po zwrotach trafia w koncu do nas ... co - u nich
    dluzej dziala i sie nie wylutowuje ?

    J.

  • 5. Data: 2014-04-21 18:29:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    walker pisze tak:

    > dlaczego sie tak dzieje? czy to jest problem wylacznie diod 2835?
    > czy inne diody tez tak maja? co to powoduje?

    Nigdy już nie kupię tych małych bo padają (na przerwę). W samochodzie
    mi padły w trudno rozbieralnych miejscach co mocno podniosło mi
    ciśnienie.

    Kupuję teraz 5060 i nie ma z nimi problemu

    http://www.ecvv.com/product/3863210.html

    --
    Piotr

  • 6. Data: 2014-04-21 19:34:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-04-21 14:59, J.F. wrote:
    > A ja sie w takiej sytuacji zastanawiam, czy to Chinczyk zaoszczedzil

    Znam dwa przypadki różnych osób które zarzadzały liniami produkcyjnymi w
    Chinach. Obie miały identyczne wnioski: spuścisz chińskiego kierownika
    lini z oczu na tydzień i jak wracasz to masz linię "zoptymalizowaną" a
    on dumnie wypina pierś do orderu za oszczędność. W detalach to na
    przykład zhackowali urzadzenie do kontroli jakości w taki sposób że nic
    nie kontrolowało i nagle mieli lepsze wyniki produkcji. Mechanicznie
    zhackowali, za pomocą dwóch wkrętów. Inny przypadek to firma produkująca
    silniki krokowe, po tysiącu sztuk następne miały już "zoptymalizowany"
    przekrój druta nawojowego. De facto musisz siedzieć na miejscu i patrzeć
    na łapska bo oni mają dar do produkowania w cenie asymptotycznie
    spadającej do zera wraz z jakością.

    > u nich
    > dluzej dziala i sie nie wylutowuje ?

    U nich działa na tyle długo żeby fotodioda oceniła czy świeci - i do
    pudełka.

  • 7. Data: 2014-05-05 20:53:51
    Od: "jedrek" <w...@p...onet.pl>

    Wszystkie wspólczesne diody LED dostepne masowo w sklepie na rógu dla
    zwyklych smiertleników tak maja.
    Biala dioda fi 5mm zasilana pradem 10mA po 2 tygodniach na "oko" swieci o
    polowe slabiej - uzyta do podswietlenia skali radiowej zamiast zarówki.
    Diody UV w liczarkach do banknotów podobnie. Dlatego stosowalo sie wczesniej
    kilkugodzinne wypalenie wstepne pradem 20mA, zeby uzytkownik po 2 miesiacach
    nie beczal, ze juz mu nie lapie falszywek, bo sie diody juz dopalily. Wiele
    urzadzen AGD ma podswietlany LCD diodami. Po kilu latach (po kilka godzin
    swiecenia dziennie) zdecydowanie sa ciemne te LCD i gorzej widoczne w
    slonecznym swietle niz podobne nowo zamontowane wyswietlacze do tego samego
    urzadzenia. Dlatego tam gdzie zalezy na niezmiennym strumieniu swietlnym w
    podswietlaniu czegos dla mnie nadal mala zaróweczka rzadzi. Dioda jest dobra
    jako wskaznik wlaczenia zasilania a nie jako podswietlacz.
    Pylon przy stacji z cenami paliw na czerwonych ledach. Po kilku miesiacach
    widac, ze diodki zdycydowanie oslably. Obecne diody marketingowo daja czadu
    swietlnego, ale w momencie zakupu :D
    Stare poczciwe zaróweczki az takiej degradacji swietlnej nie lapaly.
    Stare diody CEMI w metalowych pozlacanych cokolach, zauwazalnie slabiej
    swieca ale po 10 latach ciaglego swiecenia we wlaczniku swiatla.
    Nie byly porazajace jako nowe stad i niewiele utracily na swojej emisji
    swietlnej.
    Byc moze sa jakies wypasione diody made in japan 100zl za sztuke, które
    slabna po 10 latach :)