  • Data: 2019-03-24 15:01:09
    Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-23 o 19:29, WS pisze:

    > np. https://moto.wp.pl/trujacy-gaz-koniec-mitu-czystego-
    paliwa-6068731478758529a

    https://www.motocaina.pl/artykul/czy-zasilanie-aut-l
    pg-nadal-jest-ekologiczne-30609.html

    "Gaz propan - butan jest wolny od azotu paliwowego, dlatego też obecność
    tych wybitnie szkodliwych związków w spalinach jest w przypadku spalania
    LPG znacznie niższa, niż w przypadku spalania benzyn lub oleju
    napędowego. Jako paliwo dla transportu jest źródłem czystszej energii,
    ponieważ emituje ok. 20% mniej związków węgla niż benzyna. Redukcja
    zanieczyszczeń w transporcie dzięki LPG może sięgać:

    ok. 10-15% mniej CO2,
    20% mniej CO,
    ok. 60% mniej węglowodorów.
    "