  • 1. Data: 2019-03-21 14:28:39
    Temat: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    I producenci mają zgryz.
    "Systemy, które miały zmniejszyć emisję trujących związków przez diesle,
    są skuteczne tylko od wiosny do jesieni"
    "Okazuje się, że system SCR jest skuteczny tylko przez około pół roku."

    i trują ponad normę i to sporo:

    "Z opublikowanego w czerwcu 2018 r. raportu Międzynarodowej Rady
    Czystego Transportu (ICCT) wynikało, że rzeczywista emisja NOx
    przekracza europejskie normy w stu procentach testowanych samochodów z
    silnikiem Diesla spełniających normę Euro 5 lub niższą. W przypadku
    samochodów realizujących wytyczne Euro 6, odsetek ten wyniósł 91 proc. "

    i mocno zatruwa zachodnią europę:

    "Z tlenkami azotu (NOx) zaczęły walczyć niemieckie miasta. I słusznie.
    Jak widać na najnowszych mapach Europejskiej Agencji Kosmicznej,
    Holandia i Niemcy należą do państw, w których obecność dwutlenku azotu
    należy do największych w Europie"

    https://autokult.pl/33354,niemiecka-akcja-ratowania-
    diesli-z-euro-5-pod-znakiem-zapytania-system-scr-nie
    -zawsze-jest-skuteczny
    --
    Pozdr
    Janusz

  • 2. Data: 2019-03-21 17:31:24
    Od: p...@g...com

    Czyli 91% aut z normą E6 (wyposażonych w SCR) także truje. No rewelka. Gdzie robili
    certyfikaty ? W słonecznej Hiszpanii w środku lata ? Aha jakbyście jednak chcieli
    kupić diesla to dobrze to przemyślcie ;-)

  • 3. Data: 2019-03-21 22:30:40
    Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 21.03.2019 o 17:31, p...@g...com pisze:
    > Czyli 91% aut z normą E6 (wyposażonych w SCR) także truje. No rewelka. Gdzie robili
    certyfikaty ? W słonecznej Hiszpanii w środku lata ? Aha jakbyście jednak chcieli
    kupić diesla to dobrze to przemyślcie ;-)

    To jakie rozwiązanie w grupie cenowej "bieda edition" byś proponował?
    Bo moim zdaniem "zakaz diesli" najlepszym rozwiązaniem z możliwych,
    jeśli chcemy mieć czyste powietrze

    ToMasz

  • 4. Data: 2019-03-21 22:49:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-21 o 22:30, ToMasz pisze:

    > To jakie rozwiązanie w grupie cenowej "bieda edition"  byś proponował?
    wg mnie tylko zagazowana benzyna daje radę cenowo.

    > Bo moim zdaniem "zakaz diesli" najlepszym rozwiązaniem z możliwych,
    > jeśli chcemy mieć czyste powietrze
    Ale jak spojrzysz na mapkę z artykułu to zobaczysz że u nas tylko Śląsk,
    Warszawa,
    Poznań i okolice są żółte a reszta zielona, czyli tego NOx nie ma tak
    dużo w porównaniu do zachodnich niemiec, Belgi, Holandii gdzie tam jest
    aż pomarańczowo.
    U nas kopcą głównie kominy węglem i śmieciami.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2019-03-21 23:35:10
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-03-21 o 17:31, p...@g...com pisze:
    > Czyli 91% aut z normą E6 (wyposażonych w SCR) także truje. No rewelka. Gdzie robili
    certyfikaty ? W słonecznej Hiszpanii w środku lata ? Aha jakbyście jednak chcieli
    kupić diesla to dobrze to przemyślcie ;-)

    Właśnie myślę i myślę i wychodzi mi że za diesla muszę dać 15 tys. a za
    porównywalną benzynę 22 tys.

    UE wprowadzi zakaz diesli i złamie moją nabytą wolność obywatelską ;-)

  • 6. Data: 2019-03-22 00:26:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-03-21 o 23:35, z pisze:

    Dla zagmatwania tematu napiszę że mój obecny diesel
    pali 4,3 (na trasie) do 5,7 (w zimie w mieście) l/100km ROPY
    Więc... Kto tu bardziej truje?
    Uturbiona benzynka 1,2 paląca 7-9 jest lepsza?
    Dłużej pojeździ i mniej wpłynie na środowisko sumarycznie z kosztem
    wytworzenia?

  • 7. Data: 2019-03-22 08:11:21
    Od: p...@g...com

    --To jakie rozwiązanie w grupie cenowej "bieda edition" byś proponował?
    Bo moim zdaniem "zakaz diesli" najlepszym rozwiązaniem z możliwych,
    jeśli chcemy mieć czyste powietrze

    jesli chodzi o Polske to Warszawa i Slask ma problem i powinny ograniczyc (wzorem
    miast niemieckich wjazd diesli do centrum) calkowity zakaz jest bez sensu i trzeba
    pamietac o wzmozonej emisji CO2 kiedy ludzie zaczna sie przesiadac na benzyne ->
    koncerny potrzebuja diesla aby utrzymac limity kwotowe

  • 8. Data: 2019-03-22 08:14:29
    Od: p...@g...com

    --Właśnie myślę i myślę i wychodzi mi że za diesla muszę dać 15 tys. a za
    porównywalną benzynę 22 tys. UE wprowadzi zakaz diesli i złamie moją nabytą wolność
    obywatelską ;-)

    pomysl jak wydymali miliony Niemcow kupujacych diesle z E5 a teraz i E6 i od razu
    zrozumiesz ze moglo byc gorzej ... jak wyszlo ze E6 truje przez pol roku to zakaz
    wjazdu jest tylko kwestia czasu

  • 9. Data: 2019-03-22 08:20:50
    Od: p...@g...com

[...]

    tylko realne testy czyli czujnik w rure wydechowa zidentyfikuja sprawcow bo na razie
    Niemcy bladza jak dzieci we mgle :-) potrzebne sa inteligentne dzialania czyli
    zamiast pierdolenia potluczonych politykow powinni zatrudnic fachowcow ... wezmy
    Hamburg, debile zablokowali 2 ulice (tak dwie) i czego oczekiwali ? zmniejszenia
    emisji kiedy ruch idzie 300m dalej ? jak glupim trzeba byc zeby cos takiego zarzadzic
    ?

    --U nas kopcą głównie kominy węglem i śmieciami.

    i dlatego kierowcy powinni zachowac czujnosc bo jakies durne paly (tu mam na mysli
    politykow) moga probowac pod szyldem unijnej jednosci zakazac diesli w PL :-)

  • 10. Data: 2019-03-22 08:35:52
    Od: p...@g...com

    https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/abgas-diesel-f
    ahrverbote/dieselkauf-abgasnorm/hardware-nachruestun
    gen/

    ha ha no tak jak przypuszczalem kutafony ustawili test pod 23C ... to sa jakies jaja
    normalnie

    https://de.statista.com/statistik/daten/studie/5564/
    umfrage/monatliche-durchschnittstemperatur-in-deutsc
    hland/

    jeden pozytyw z tego (kolejnego juz oszustwa) teraz gamonie udowodnili ze rowniez E6
    (katalizatory SCR) to sciema i nie sa w stanie tego ogarnac :-)