eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego do zegara nie można wkładać baterii alkalicznych? › Re: Dlaczego do zegara nie można wkładać baterii alkalicznych?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 11 Dec 2022 08:15:48 -0800 (PST)
    Subject: Re: Dlaczego do zegara nie można wkładać baterii alkalicznych?
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 11 grudnia 2022 o 03:03:44 UTC+1 Arnold Ziffel napisał(a):

    > Aż mnie zaciekawiło i sobie wyszukałem (bo z głowy też nie wiem). Wygląda
    > na to, że baterie alkaliczne mając mniejszą rezystancję wewnętrzną są w
    > stanie dać więcej prądu i to zabija mechanizmy.
    >
    > https://www.quora.com/Why-do-alkaline-batteries-tend
    -to-damage-simple-quartz-alarm-clocks

    /

    > "The inherently greater resistance in cheap carbon zinc batteries acts to
    > limit peak power, so the cheap Chinese quartz clocks, which lack a simple
    > protective resistor in their circuits, are often damaged by alkaline
    > batteries. So when they tell you not to use alkaline, dont use alkaline. I
    > learned the hard way. Your clock can be damaged."
    >
    > https://physics.stackexchange.com/questions/594185/w
    hy-does-alkaline-battery-is-more-likely-to-damage-qu
    artz-clock

    > W sumie mam trzy miski dla kotów z mechanizmami zegarowymi -- tam jest
    > dosłownie mechanizm z zegarka i prosta przekładnia na wyjściu, żeby ruch z
    > mechanizmu (sądząc po przekładni raczej ze wskazówki minutowej) przełożyć
    > na ruch pokrętła (jest też proste sprzęgło jednokierunkowe zintegrowane z
    > jednym z trybów przekładni, żeby można było nastawiać czas otwarcia
    > miski).
    >
    > https://allegro.pl/oferta/automatyczny-dozownik-karm
    y-trixie-tx2-a356-12990615559

> [...]
    > sobie (tam zawsze były jakieś pierdoły uszkodzone, w dwóch po prostu były
    > niedogięte blaszki baterii, w jednej coś więcej, ale dało się naprawić).
    > Nie pamiętam, jakie tam baterie wrzuciłem, ale pod wpływem tego posta
    > chyba sprawdzę.
    >
    > --
    > Lew zgromadził na leśnej polanie wszystkie zwierzęta i groźnie pyta:
    > - Kto zabił ostatniego dinozaura??
    > Cisza...
    > - No, kto to zrobił??
    > Zza krzaczka wychyla się zajączek:
    > - To po co wymuszał pierwszeństwo przejazdu?
    Idź do lekarza żeby ci przepisał
    https://facetwformie.pl/wp-content/uploads/2016/09/w
    e%C5%BA-niepierdol.jpg
    Jak założyć większy bezpiecznik do pompki paliwa to samochód będzie szybciej jeździł?