  • 1. Data: 2022-12-11 01:39:28
    Temat: Dlaczego do zegara nie można wkładać baterii alkalicznych?
    Od: KLoSS <n...@a...com.pl>

    Na Ali wszędzie gdzie są mechanizmy zegarowe do zegarów wskazówkowych
    ściennych jest opis aby nie wkładać baterii alkalicznych ale wyłącznie
    cynkowo-węglowe?

    Nie mam pomysłu w czym mogą przeszkadzać baterie alkaliczne w tego
    rodzaju mechanizmie. Ktoś ma jakiś pomysł? Pomijam oczywisty fakt, że
    cynkowe przy małym poborze prądu często wylewają, ale to powinno być
    info w drugą stronę.

    Czy po prostu jakiś chińczyk się pomylił, coś źle zrozumiał i teraz to
    jest wszędzie powielane? Ale to wygląda trochę na paranoję, bo nawet na
    mechanizmie który przyszedł jest dodatkowa naklejka: "USE 1.5V
    Carbon-zinc battery Only, NO Alkaline"

    --
    KLoSS

  • 2. Data: 2022-12-11 03:03:42
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    KLoSS <n...@a...com.pl> wrote:

    > Na Ali wszędzie gdzie są mechanizmy zegarowe do zegarów wskazówkowych
    > ściennych jest opis aby nie wkładać baterii alkalicznych ale wyłącznie
    > cynkowo-węglowe?

    Aż mnie zaciekawiło i sobie wyszukałem (bo z głowy też nie wiem). Wygląda
    na to, że baterie alkaliczne mając mniejszą rezystancję wewnętrzną są w
    stanie dać więcej prądu i to zabija mechanizmy.

    https://www.quora.com/Why-do-alkaline-batteries-tend
    -to-damage-simple-quartz-alarm-clocks

    https://www.amazon.com/ask/questions/Tx3U630TE7PHMRP
    /

    "The inherently greater resistance in cheap carbon zinc batteries acts to
    limit peak power, so the cheap Chinese quartz clocks, which lack a simple
    protective resistor in their circuits, are often damaged by alkaline
    batteries. So when they tell you not to use alkaline, dont use alkaline. I
    learned the hard way. Your clock can be damaged."

    https://physics.stackexchange.com/questions/594185/w
    hy-does-alkaline-battery-is-more-likely-to-damage-qu
    artz-clock

    W sumie mam trzy miski dla kotów z mechanizmami zegarowymi -- tam jest
    dosłownie mechanizm z zegarka i prosta przekładnia na wyjściu, żeby ruch z
    mechanizmu (sądząc po przekładni raczej ze wskazówki minutowej) przełożyć
    na ruch pokrętła (jest też proste sprzęgło jednokierunkowe zintegrowane z
    jednym z trybów przekładni, żeby można było nastawiać czas otwarcia
    miski).

    https://allegro.pl/oferta/automatyczny-dozownik-karm
    y-trixie-tx2-a356-12990615559

    Coś takiego, tylko kupiłem dużo taniej, bo uszkodzone, i ponaprawiałem
    sobie (tam zawsze były jakieś pierdoły uszkodzone, w dwóch po prostu były
    niedogięte blaszki baterii, w jednej coś więcej, ale dało się naprawić).
    Nie pamiętam, jakie tam baterie wrzuciłem, ale pod wpływem tego posta
    chyba sprawdzę.

    --
    Lew zgromadził na leśnej polanie wszystkie zwierzęta i groźnie pyta:
    - Kto zabił ostatniego dinozaura??

  • 3. Data: 2022-12-11 07:57:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:b3ff3754-c142-485d-ad6a-12cd5f8bfbbe@hootervil
    le.invalid>
    user Arnold Ziffel pisze tak:

> [...]
    > often damaged by alkaline batteries. So when they tell you not to
    > use alkaline, dont use alkaline. I learned the hard way. Your

    No pacz pan człowiek całe życie się uczy. To może dlatego padł mi
    budzik kupiony w Polsce w Auchan. Na początku pomyślałem, że kilka dni
    leżał na plecach i dlatego. Potem kupiłem w ASDA i oczywiście znowu
    zapodałem najbardziej wypasiony DuraCell.

    Pojdę poczytać na pudełku bo swoje wyrzuciłem.

    Chińczyku gdzie sprzedałeś protective resistor?

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 4. Data: 2022-12-11 08:39:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 11 Dec 2022 06:57:06 GMT, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > zapodałem najbardziej wypasiony DuraCell.

    To uczucie, gdy teraz zdałeś sobie sprawę, że wybrałeś najgorszą
    opcję, mimo że wtedy wydawała się najlepsza...

    --
    Marek

  • 5. Data: 2022-12-11 09:03:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:almarsoft.6210639176276708880@news.neostrada.p
    l>
    user Marek pisze tak:

    > To uczucie, gdy teraz zdałeś sobie sprawę, że wybrałeś najgorszą
    > opcję, mimo że wtedy wydawała się najlepsza...

    W pracy montuję między innymi wiązki elektryczne do chassis
    i do listew zaciskowych. Z roku na rok a właściwie z miesiąca na
    miesiąc gałązki są coraz krótsze i kable coraz bardziej napięte.
    Pewnie jest zima i skurczyły się.

    To jak w kawale gdzie pan Li odchodząć na emeryturę dostał nagrodę za
    oszczędności miliarda dolarów bo przestawił maszynę żeby cieła materiał
    o 1cm krócej.

    ;)

    --
    Piter

    #bać kopaninę

  • 6. Data: 2022-12-11 11:23:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-11 o 01:39, KLoSS pisze:

> [...]
    > jest wszędzie powielane? Ale to wygląda trochę na paranoję, bo nawet na
    > mechanizmie który przyszedł jest dodatkowa naklejka: "USE 1.5V

    To jakaś bzdura, zawsze wkładam zwykłe baterie alkaliczne i nic się nie
    dzieje, a trochę tych zegarów w domu mam.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2022-12-11 11:26:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-11 o 07:57, PiteR pisze:
> [...]
    > leżał na plecach i dlatego. Potem kupiłem w ASDA i oczywiście znowu
    > zapodałem najbardziej wypasiony DuraCell.
    Przesadziłeś :) te baterie są do zabawek, maja dużą wydajność prądową.
    Co ciekawe ja daje oprócz zwykłych alkalicznych baterii daję akumulatory
    enelopy i też się nic nie dzieje.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2022-12-11 13:57:25
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    PiteR napisał(a):

    > W pracy montuję między innymi wiązki elektryczne do chassis
    > i do listew zaciskowych.

    W mechanizmach za 20 centów wsadzają grubszy drut co przekłada się
    na mniejszą rezystancję i indukcyjność czego klucz tranzystorowy już nie wytrzymuje.

    Mechanizmy masz różne, za 20 centów i za 70 centów.

    Te mechanizmy są po 10-20 usd japońskie&usańskie i jak widać mogą w nich
    siedzieć duracele.
    https://youtu.be/R7aHbah41TI?t=66

  • 9. Data: 2022-12-11 14:02:58
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    > To jakaś bzdura, zawsze wkładam zwykłe baterie alkaliczne i nic się nie
    > dzieje, a trochę tych zegarów w domu mam.

    Przetestowałem:
    Daję baterie (alkaliczne) do zegarków które już nie działają w innych
    urządzeniach (wyjęte np.: z pilota).
    Zegarek jeszcze na takich działa pół roku.
    Czyli przy przestawianiu zegarków (letni/zimowy) zmieniam baterie.

    --
    Desoft

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie
    antywirusowe Avast.

  • 10. Data: 2022-12-11 17:15:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 11 grudnia 2022 o 03:03:44 UTC+1 Arnold Ziffel napisał(a):

> [...]
    > - No, kto to zrobił??
    > Zza krzaczka wychyla się zajączek:
    > - To po co wymuszał pierwszeństwo przejazdu?
    Idź do lekarza żeby ci przepisał
    https://facetwformie.pl/wp-content/uploads/2016/09/w
    e%C5%BA-niepierdol.jpg
    Jak założyć większy bezpiecznik do pompki paliwa to samochód będzie szybciej jeździł?